Gå til innhold

Hypomani


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det vanlig å bli hypoman av f.eks. et besøk av venner/venninner? 

Stemningen min var relativt vanlig tidligere i dag, men i ettermiddag fikk jeg besøk av to gode venninner som ble utover kvelden. Vi lo og tøyset og hadde det kjempemoro, og nå er jeg helt oppskrudd. Føler meg rett og slett hypoman! 

Men kan hypomani utløses av noe så "enkelt" som dette? 

Anonymkode: 88cbc...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Er det ingen som vet? Jeg hadde nettopp en slik episode igjen for et par dager siden. Ble plutselig hypoman hjemme aleine,  men det varte bare et par timer.

Merkelig. Hadde likt og visst hva dette kalles, om det kan kalles hypomani eller ikke.

Anonymkode: 88cbc...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles oppstemt. Ikke alle endringer i følelseslivet har en diagnose - eks glad, tilfreds, trist osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, kupton skrev:

Det kalles oppstemt. Ikke alle endringer i følelseslivet har en diagnose - eks glad, tilfreds, trist osv

Okei. Jeg vet tydeligvis ikke helt forskjellen bestandig. Men til høsten har jeg fått tilbud om bipolarkurs som visstnok heter bipolarskolen. Da får vi håpe at jeg blir litt klokere! ;)

Anonymkode: 88cbc...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kupton, jeg har det slik når det svinger nedover også. Noen ganger varer det bare noen timer, andre ganger dager, uker og måneder. 

Er det sånn å forstå da at når det kun varer noen timer eller et par dager, så er det bare det at jeg er trist og er i dårlig form, liksom? Slik som alle andre også har det innimellom? Men at når det varer uker og måneder, da er det en depresjon?

Og altså likedan med hypomani. Når det varer over 4 dager (som jo er kriteriet) og enda lenger (uker), da er det garantert hypomani?

Kan 4-dagers kriteriet gjelde også ved depresjon, eller er det bestandig sånn at det må gå minst to uker i depressiv tilstand før en kan kalle det depresjon?

Du trenger ikke å svare, altså. Jeg lærer nok dette til høsten på bipolarskolen. Eller hva tror du?

Anonymkode: 88cbc...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...