Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg spurte på en psykiater side om dette, og fikk dette svaret: ( i ettertid har jeg dog fått fastslått schizofreni)

psykose eller ocd? Jeg har vanlig ocd i stor utsrekning. I tillegg har jeg hatt perioder hvor jeg opplever virkelighetsbrudd. Feks blir en vanlig hiv obsession, plutselig forværret ved et høyfjellshotell. Jeg får det for meg at en av de andre pasientene har HIV og at han har blødd i shampoen min, også frykt at han har sneket seg inn på rommet mitt og blødd på barberhøvelen min. Samme tid får sterk uggen følelse om at en lesbisk kvinne vil sette en forbannelse på meg. Er overbevist om disse tingene noen timer/dager, så blir jeg mer usikker, og tenker i vanlige ocd baner.Også noen ganger i lengre perioder har jeg hatt ocd helt uten å vite at jeg tenker irrasjonelt, eller at tankene er urimelige.

Svar:

Ved "malign OCD" kan en få psykosegjennombrudd. Symptomene ligner schizofreni.Nevroleptikabehandling kan være nødvendig i slike faser.

Anonymkode: a1c96...e01

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/443145-malignant-ocd/#findComment-3855849
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver her. Jeg får også for meg ting som jeg er helt sikker på en periode, for å så kunne bli mer usikker noen måneder etterpå. Jeg har ocd med dårlig innsikt uten at det har hjulpet med antipsykotisk medisin. Har hørt om Anafranil, kanskje den hadde vært verdt å prøve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/443145-malignant-ocd/#findComment-3855870
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...