Gå til innhold

pcen er skrullete! Virus?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Den skal oppdatere seg osv hver gang jeg skrur den av og på, tar jo evigheter. Kan det være virus? Trodde ikke man trengte antivirus? Men det kommer opp anbefalinger hele tiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Den skal oppdatere seg osv hver gang jeg skrur den av og på, tar jo evigheter. Kan det være virus?

Nei, det er nok Windows som oppdateres.

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Trodde ikke man trengte antivirus? Men det kommer opp anbefalinger hele tiden? 

"Anbefalingene" er reklame.

Anonymkode: 98d9b...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er nok Windows som oppdateres.

"Anbefalingene" er reklame.

Anonymkode: 98d9b...7cb

Hver gang jeg skrur den av og på? Er det nødvendig? Bruker jo evigheter på det og. Så man trenger ikke antivirus? Holdt på å kjøpe mcafee eller hva det heter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hver gang jeg skrur den av og på? Er det nødvendig?

Det kan være noe som har hengt seg opp.

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bruker jo evigheter på det og. Så man trenger ikke antivirus? Holdt på å kjøpe mcafee eller hva det heter. 

Nei, det har blitt svart på før, Windows har innebygget antivirus. Man trenger ikke ekstra antivirus.

Anonymkode: 98d9b...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hver gang jeg skrur den av og på? Er det nødvendig? Bruker jo evigheter på det og. Så man trenger ikke antivirus? Holdt på å kjøpe mcafee eller hva det heter. 

Det kommer jo an på om du har annen antivirus? Selv ville jeg ikke kjørt noen pc uten. Men jeg ville kanskje valgt en leverandør som ikke spammet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være noe som har hengt seg opp.

Nei, det har blitt svart på før, Windows har innebygget antivirus. Man trenger ikke ekstra antivirus.

Anonymkode: 98d9b...7cb

Ok. Er vel noe som har hengt seg opp da. Ok, takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Worrysome plenty skrev:

Det kommer jo an på om du har annen antivirus? Selv ville jeg ikke kjørt noen pc uten. Men jeg ville kanskje valgt en leverandør som ikke spammet meg.

Windows kommer med Windows Defender antivirus. Man trenger ikke noe annet.

Anonymkode: 98d9b...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Worrysome plenty skrev:

Det kommer jo an på om du har annen antivirus? Selv ville jeg ikke kjørt noen pc uten. Men jeg ville kanskje valgt en leverandør som ikke spammet meg.

Stod her at man ikke trengte antivirus? Det er noe med windows som har hengt seg opp sikkert, håper det går over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når pcen har starter opp kan du gå inn på Windows update å se hvilke oppdateringer som er tilgjengelig å prøve å installere der i fra. Du trenger egentlig bare å oppdatere systemoppdateringene.

Jeg ville hatt et antivirus program, har du DnB nettbank så får du det gratis der i fra.

Anonymkode: 93de1...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Når pcen har starter opp kan du gå inn på Windows update å se hvilke oppdateringer som er tilgjengelig å prøve å installere der i fra. Du trenger egentlig bare å oppdatere systemoppdateringene.

Jeg ville hatt et antivirus program,

Hvorfor ville du det når Windows allerede har et godt antivirus program?

Anonymkode: c366e...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ville du det når Windows allerede har et godt antivirus program?

Anonymkode: c366e...50e

Det kommer litt an på hva du bruker pcen til. Bruker du den bare til litt surfing på nett, aviser, sosial medier, netflix og slike ting så er nok Windows defender bra nok. Viktig å holde defender oppdatert. Jeg ville i tillegg hatt malwareprogram. 

Anonymkode: 93de1...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ville du det når Windows allerede har et godt antivirus program?

Anonymkode: c366e...50e

Å si at windows defender er et godt antivirus er som å si at Edge er en god nettleser. Jo, det funker til totalt standard ting, og det er det, mange sider opplyser nå at bruker du internett explorer eller edge så vil ikke deres side fungere. Laster du ned, spiller du, bruker du netthandel o.s.v. ville jeg skaffet meg et annet et. Men McAfee er verre! Aldri opplevd mer faenskap med pc'en når jeg hadde det.

Jeg har AVG, det er gratis og dekker det jeg trenger, koster ikke stort for å utvide til flere beskyttelser heller.

Anonymkode: 45aa3...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å si at windows defender er et godt antivirus er som å si at Edge er en god nettleser. Jo, det funker til totalt standard ting, og det er det, mange sider opplyser nå at bruker du internett explorer eller edge så vil ikke deres side fungere. Laster du ned, spiller du, bruker du netthandel o.s.v. ville jeg skaffet meg et annet et. Men McAfee er verre! Aldri opplevd mer faenskap med pc'en når jeg hadde det.

Det er bare tull. Jeg har brukt Windows Defender i 10-12 år, laster ned og handler masse på nettet, aldri hatt noen problemer med virus og annen faenskap.

Anonymkode: 98d9b...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...