Gå til innhold

Sobril - Trygg bruk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Er inne i en krise nå i helga. Løser se etter all sansynelighet på mandag (tannlege). Sliter med mye angst og uro. Har tatt 25 mg Sobril i går og i dag. Får god hjelp av dette. Er det trygt å ta 25 mg i morgen og søndag, i tillegg til før tannlegen på mandag? Risikerer jeg avhengighet eller annet etter en sånn periode? Bruker meget lite Sobril, men bruker når jeg er inne i perioder med kraftig angst. 

Anonymkode: b0423...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Er inne i en krise nå i helga. Løser se etter all sansynelighet på mandag (tannlege). Sliter med mye angst og uro. Har tatt 25 mg Sobril i går og i dag. Får god hjelp av dette. Er det trygt å ta 25 mg i morgen og søndag, i tillegg til før tannlegen på mandag? Risikerer jeg avhengighet eller annet etter en sånn periode? Bruker meget lite Sobril, men bruker når jeg er inne i perioder med kraftig angst. 

I følge Felleskatalogen er dette helt innafor.

https://www.felleskatalogen.no/medisin/sobril-pfizer-563995

Normaldosering: 15 mg 3-4 ganger daglig, som ved behov kan økes til 25 mg 3-4 ganger daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, gråstein skrev:

I følge Felleskatalogen er dette helt innafor.

https://www.felleskatalogen.no/medisin/sobril-pfizer-563995

Normaldosering: 15 mg 3-4 ganger daglig, som ved behov kan økes til 25 mg 3-4 ganger daglig.

Ja, klar over hva som står i felleskatalogen og at jeg er innenfor det. Men det betyr ikke at det er smart å bruke 25 mg hver dag over lange perioder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, klar over hva som står i felleskatalogen og at jeg er innenfor det. Men det betyr ikke at det er smart å bruke 25 mg hver dag over lange perioder. 

Men nå skrev du ovenfor at dette gjaldt frem til mandag - det er da ikke en "lang periode".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, gråstein skrev:

Men nå skrev du ovenfor at dette gjaldt frem til mandag - det er da ikke en "lang periode".

Usikker på hva en lang periode er og om det er trygt. Derfor spør jeg her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på hva en lang periode er og om det er trygt. Derfor spør jeg her. 

4 dager er garantert ikke en lang periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar

En helg er ikke en lang periode. Ville nok ikke brukt så mye over mye lengre tid. Men du skriver du bruker lite ellers, og ikke har noe grunn til å fortsette etter du har vært hos tannlegen. Derfor tror jeg dette er ganske lite risikabelt. Det er når man merker at dosen man bruker ikke er effektiv mer og man må øke for å unngå å få ubehag varsellampene bør begynne å blinke. Dit kommer du neppe i løpet av en helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...