Gå til innhold

Faresignal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har begynt på Metformin for å hindre at jeg overspiser, det hjelper meg veldig ved å holde blodsukkeret noenlunde stabilt. Det, samt reduksjon av Seroquel mot søvn, har ført til at jeg ikke har trang til å spise lenger og det er utrolig godt. Problemet er nå at jeg ikke spiser. En ting er at jeg ikke har lyst på mat, en annen ting er at jeg kjenner en indre tilfredsstillelse hver gang jeg klarer å la være å spise et måltid eller å spise en banan istedet. Jeg synes jo det er herlig å slippe å forholde meg til mat, som har vært mitt mareritt i så mange år, og jeg har fortsatt 20 kg for mye på kroppen. Pytt sann, tenker jeg da, om jeg lar være å spise en periode. Det kan jo ikke skade, sant? Men så lurer en liten stemme i hodet mitt som sier at jeg er i ferd med å kontrollere meg selv ved å nekte meg mat. Er det virkelig mulig å gå fra en overspisingslidelse til noe som ligner anoreksi?

Anonymkode: b8669...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt på Metformin for å hindre at jeg overspiser, det hjelper meg veldig ved å holde blodsukkeret noenlunde stabilt. Det, samt reduksjon av Seroquel mot søvn, har ført til at jeg ikke har trang til å spise lenger og det er utrolig godt. Problemet er nå at jeg ikke spiser. En ting er at jeg ikke har lyst på mat, en annen ting er at jeg kjenner en indre tilfredsstillelse hver gang jeg klarer å la være å spise et måltid eller å spise en banan istedet. Jeg synes jo det er herlig å slippe å forholde meg til mat, som har vært mitt mareritt i så mange år, og jeg har fortsatt 20 kg for mye på kroppen. Pytt sann, tenker jeg da, om jeg lar være å spise en periode. Det kan jo ikke skade, sant? Men så lurer en liten stemme i hodet mitt som sier at jeg er i ferd med å kontrollere meg selv ved å nekte meg mat. Er det virkelig mulig å gå fra en overspisingslidelse til noe som ligner anoreksi?

Anonymkode: b8669...fb9

Det var rart at du har snudd så mye,men jeg kjenner til den indre tilfredsstilleren av å ikke spise. Kjenne sulten rive i seg og klare å motstå,men jeg gir meg hen til sulten noen ganger og overspiser. Men hvis det blir et problem må du jo få hjelp til det, hadde spiseforstyrrelse i min ungdom...dvs jeg spiste og kastet opp. Det fikk jeg hjelp av psykolog med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Ikke meningen å leke fagmenneske, men jeg mener å ha lest at man kan ha begge typene sf samtidig. Logikken skjønner jeg ikke helt, men sf er ikke noe jeg har mye personlig erfaring med. Uansett tenker jeg at hvis du føler du er på vei inn i feil spor, så ta det opp med relevant helsepersonell. Bedre føre var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...