Gå til innhold

Bipolar. Trenger hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Har bp1.

Gikk i noen uker på 10 mg, deretter 20 mg Zyprexa mot hypomani. 

Sluttet med Zyprexa i forrige uke pga vektøkning, og begynte i stedet med 3 x 25 mg Sobril + Vallergan for søvn.

Har siden det vært ekstremt aggressiv og sint. Kan være i godt humør, men små ting gjør at det klikker for meg. Jeg får ofte raserianfall, og blir overveldet av hat for mennesker som evt. er i nærheten. Jeg har sagt stygge ting til barn, at jeg hater dem, kalt dem stygge ord, og har nesten* hatt lyst til å drepe. Jeg blir så intenst rasende. Masse bråk og krangling. Skader også meg selv under anfallene. Har også bulimi som har blitt kraftig forverret.

Hva skjer med meg? Er det Sobrilen som fører til paradoksale reaksjoner, eller har jeg fått "ondartet" hypomani. Altså, blitt sint-manisk, i stedet for glad manisk? Har det blitt en blandet episode? Eller er det fraværet av Zyprexa som har forverret situasjonen?

Pleier aldri være som dette. Er vanligvis rolig, snill og avbalansert. Vil vanligvis alle vel. Nå går jeg rundt med et voldsomt hat, og tenker mye på å drepe andre eller meg selv. 

Trenger åpenbart hjelp :(

Anonymkode: 2573d...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Har bp1.

Gikk i noen uker på 10 mg, deretter 20 mg Zyprexa mot hypomani. 

Sluttet med Zyprexa i forrige uke pga vektøkning, og begynte i stedet med 3 x 25 mg Sobril + Vallergan for søvn.

Har siden det vært ekstremt aggressiv og sint. Kan være i godt humør, men små ting gjør at det klikker for meg. Jeg får ofte raserianfall, og blir overveldet av hat for mennesker som evt. er i nærheten. Jeg har sagt stygge ting til barn, at jeg hater dem, kalt dem stygge ord, og har nesten* hatt lyst til å drepe. Jeg blir så intenst rasende. Masse bråk og krangling. Skader også meg selv under anfallene. Har også bulimi som har blitt kraftig forverret.

Hva skjer med meg? Er det Sobrilen som fører til paradoksale reaksjoner, eller har jeg fått "ondartet" hypomani. Altså, blitt sint-manisk, i stedet for glad manisk? Har det blitt en blandet episode? Eller er det fraværet av Zyprexa som har forverret situasjonen?

Pleier aldri være som dette. Er vanligvis rolig, snill og avbalansert. Vil vanligvis alle vel. Nå går jeg rundt med et voldsomt hat, og tenker mye på å drepe andre eller meg selv. 

Trenger åpenbart hjelp :(

Forstår ikke at du slutter på medisin når du er syk, kanskje det kan være en ide å starte opp igjen?

Anonymkode: e3eed...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke at du slutter på medisin når du er syk, kanskje det kan være en ide å starte opp igjen?

Fikk jo beskjed om det av psykiater!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med psykiateren din på ny. Aggresjonen kan komme av Sobril. 

Anonymkode: c7b9e...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du kontakt psykiateren din for en ny vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil mene at du trenger AP i tillegg til Sobril. Det finnes mange som gir mindre vektøkning enn Zyprexa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
34 minutter siden, kupton skrev:

De fleste vil mene at du trenger AP i tillegg til Sobril. Det finnes mange som gir mindre vektøkning enn Zyprexa.

Du har vel rett. Hater bipolar :´(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...