Gå til innhold

Rar menstruasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde mensen for 20 dager siden med da kun brunt blod/utflod som varte i 6 dager. Fikk mensen igjen i går, syklusen min er vanligvis på 30-35 dager. Men denne gangen var den på 20 dager. Denne gangen er det også bare brunt blod, ellers er jeg lik meg selv som da jeg bruker og ha mensen til vanlig, med humørsvingninger, mensemssmerter osv... Er det vanlig at det kommer brunt blod i stedenfor rødt? Jeg er 23år! 

Anonymkode: 3fd8e...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Nei, det er ikke vanlig. Det kan bety at du ikke har eggløsning og derfor ikke produserer hormonet progesteron som regulerer blødningene. Det kan være forbigående, men fortsetter det til høsten, så kan det være lurt med en sjekk. Jeg går ut fra at du ikke bruker hormonell prevensjon? du bør også sjekke at du ikke er gravid.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Nei, det er ikke vanlig. Det kan bety at du ikke har eggløsning og derfor ikke produserer hormonet progesteron som regulerer blødningene. Det kan være forbigående, men fortsetter det til høsten, så kan det være lurt med en sjekk. Jeg går ut fra at du ikke bruker hormonell prevensjon? du bør også sjekke at du ikke er gravid.

Vennlig hilsen Mette

 

Ok. Jeg bruker ingenting av prevensjon. Og jeg er ikke gravid! Jeg var hos gynekologen for 8 dager siden, den 26 Juni. Bare for å ta en vanlig sjekk. Og da jeg var der sa gynekologen at jeg hadde eggløsning mens jeg var der.. Gikk innom apoteket da jeg var ferdig på sykehuset, for å kjøpe eggløsningstest. ( for jeg ville sjekke om det faktisk stemte) Tok den da jeg kom hjem å den var positiv + at utfloden min var blank og seig med klumper.  Noen ganger merker jeg også når jeg har eggløsning😊 Så dette er litt rart syns jeg..

Anonymkode: 3fd8e...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Da er det mulig at du får en 'riktig' menstruasjon om en ukes tid?

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Da er det mulig at du får en 'riktig' menstruasjon om en ukes tid?

Hilsen Mette

Takk for svar😊 Da krysser jeg fingrene for at det blir stabilt igjen. 

Anonymkode: 3fd8e...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...