Gå til innhold

å kaste opp mat.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Da kaster vel man opp maten rett etter man har spist den? Husker jeg drev med det i min ungdom,men hater å kaste opp. Men det blir vel ikke så gale smak på det om man kaster opp rett etter man har spist? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Da kaster vel man opp maten rett etter man har spist den? Husker jeg drev med det i min ungdom,men hater å kaste opp. Men det blir vel ikke så gale smak på det om man kaster opp rett etter man har spist? 

Så gal smak på det? På hva? Oppkastet?

Anonymkode: 87fb4...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så gal smak på det? På hva? Oppkastet?

Anonymkode: 87fb4...6ff

Ja oppkastet. Det smaker vel ikke så sterkt da om man kaster det opp med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg har dager der jeg overspiser, i dag er en sånn dag. Tror jeg bare kaster det opp hvis jeg klarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Da kaster vel man opp maten rett etter man har spist den? Husker jeg drev med det i min ungdom, men hater å kaste opp. 

Jeg synes det høres ut som en veldig dårlig idé å bestemme seg for å gjenoppta en spiseforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, laban skrev:

Jeg synes det høres ut som en veldig dårlig idé å bestemme seg for å gjenoppta en spiseforstyrrelse.

Har gjort det nå, fikk nå litt opp. Jeg overspiser jo allerede, det eneste som mangler er å kaste opp og det var ikke så ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
58 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har gjort det nå, fikk nå litt opp. Jeg overspiser jo allerede, det eneste som mangler er å kaste opp og det var ikke så ille. 

Ja, det var jo smart!

Anonymkode: c3ce6...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var jo smart!

Anonymkode: c3ce6...0d5

Ja det var smart, hadde gått ned hundre gram til i dag. Hadde jeg ikke kastet opp hadde jeg gått opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var smart, hadde gått ned hundre gram til i dag. Hadde jeg ikke kastet opp hadde jeg gått opp. 

Nei, det er tyngden på maten du har gått ned, ikke maten du har spist. Du har fått i deg akkurat samme mengde fett, karbohydrater, proteiner osv. 

 

Anonymkode: 87fb4...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er tyngden på maten du har gått ned, ikke maten du har spist. Du har fått i deg akkurat samme mengde fett, karbohydrater, proteiner osv. 

 

Anonymkode: 87fb4...6ff

Tror ikke det, det kom jo opp igjen med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror ikke det, det kom jo opp igjen med en gang?

Opptak av næringsstoffer skjer i tynntarmen. 

Anonymkode: 87fb4...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Opptak av næringsstoffer skjer i tynntarmen. 

Anonymkode: 87fb4...6ff

Ok. Men tror ikke maten hadde tid til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det var smart, hadde gått ned hundre gram til i dag. Hadde jeg ikke kastet opp hadde jeg gått opp. 

Hei!

Jeg skjønner at du sliter en del om dagen. Har lest trådene dine her. Jeg synes du har vært kjempeflink ifh å gå ned i vekt, men nå er du på ville veier. Du må holde opp med å fremprovosere oppkast med en gang. Du har skrevet at du har hatt spiseforstyrrelse tidligere så du er ekstra disponert for at dette utvikler seg.

En annen ting er at du kanskje ikke skal skrive så mye om det. Egentlig er jeg litt usikker på det. Det er bra at du får snakket om det og får korreksjon av leserne her inne. Men akkurat det du skriver her, dette jeg siterer, at det var smart å kaste opp fordi det gjorde at du ikke gikk opp i vekt synes jeg er dumt at du skriver. Jeg tenker på andre med spiseforstyrrelse og hvordan de reagerer på dette når de leser det. Du skjønner helt sikkert hva jeg mener.

Jeg håper du slutter å kaste opp. Du har nok å stri med om du ikke skal få et problem med dette i tillegg. Du har gått ned masse i vekt og du vet dermed at det er fullt mulig å fortsette å gå ned uten å begynne å kaste opp maten.

Ønsker deg alt godt, Stjernestøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Kan du forsøke å tenke over hvor mange kg du har gått ned og kjenne etter hvor deilig det er? Kanskje det er lurt å være foreløpig fornøyd med antall kg ned og heller jobbe for å ikke gå opp? Så må du heller leve med at du noen ganger overspiser, men da ta deg kjapt inn igjen? Evt. planlegge en dag innimellom hvor du unner deg noe godt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
49 minutter siden, ColaZero skrev:

Hei!

Jeg skjønner at du sliter en del om dagen. Har lest trådene dine her. Jeg synes du har vært kjempeflink ifh å gå ned i vekt, men nå er du på ville veier. Du må holde opp med å fremprovosere oppkast med en gang. Du har skrevet at du har hatt spiseforstyrrelse tidligere så du er ekstra disponert for at dette utvikler seg.

En annen ting er at du kanskje ikke skal skrive så mye om det. Egentlig er jeg litt usikker på det. Det er bra at du får snakket om det og får korreksjon av leserne her inne. Men akkurat det du skriver her, dette jeg siterer, at det var smart å kaste opp fordi det gjorde at du ikke gikk opp i vekt synes jeg er dumt at du skriver. Jeg tenker på andre med spiseforstyrrelse og hvordan de reagerer på dette når de leser det. Du skjønner helt sikkert hva jeg mener.

Jeg håper du slutter å kaste opp. Du har nok å stri med om du ikke skal få et problem med dette i tillegg. Du har gått ned masse i vekt og du vet dermed at det er fullt mulig å fortsette å gå ned uten å begynne å kaste opp maten.

Ønsker deg alt godt, Stjernestøv.

Hei og takk for det. Sykepleieren foreslo faktisk is, da var det ikke så vondt å kaste opp men sa "Du må ikke begynne med det". Kanskje det var et engangstilfelle, men i dag skal jeg skjeie ut igjen. Mannen har bursdag. Jeg trenger ikke skrive om det nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
34 minutter siden, cilie skrev:

Hei! Kan du forsøke å tenke over hvor mange kg du har gått ned og kjenne etter hvor deilig det er? Kanskje det er lurt å være foreløpig fornøyd med antall kg ned og heller jobbe for å ikke gå opp? Så må du heller leve med at du noen ganger overspiser, men da ta deg kjapt inn igjen? Evt. planlegge en dag innimellom hvor du unner deg noe godt? 

Hei. Jo jeg syns det er godt å ha fått av de kiloene, men er jo fremdeles stor føler jeg. Vil jo ned mer, men sykepleieren rådet meg heller til å holde vekten nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, Ann Christin skrev:

Kjære trådstarter, jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Ann Christin, admin

Å tusen takk for det ❤️ Har jo klart å gå ned endel kilo, 25 er det vel nå og vil nødig opp igjen. Men tror ikke jeg har en spiseforstyrrelse,jeg bare måtte kaste det opp i går. Får prøve å ta meg sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren foreslo faktisk is, da var det ikke så vondt å kaste opp 

Den sykepleieren din sier virkelig mye rart. Ved å foreslå is fordi det er lett å kaste opp, legitimerer han det å kaste opp med vilje. Det er ikke ok. Han vet vel at du har slitt lit med spiseforstyrrelser, da  er det rett og slett ganske hårreisende.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
17 minutter siden, Xtra skrev:

Den sykepleieren din sier virkelig mye rart. Ved å foreslå is fordi det er lett å kaste opp, legitimerer han det å kaste opp med vilje. Det er ikke ok. Han vet vel at du har slitt lit med spiseforstyrrelser, da  er det rett og slett ganske hårreisende.

Ok. Det var i en spøkefull tone da. Sa det til mannen min hva jeg hadde gjort og han ble oppgitt "Du er voksen nå og vet det er galt". Jeg forsvarte jo det.."Ja da trenger du hjelp, du ødelegger kroppen med det der" sa han. Får ta meg sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...