Gå til innhold

Emdr erfaringer?


Fionys

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
15 minutter siden, Fionys skrev:

Ingen? Er dette en behandlings metode som ikke brukes veldig ofte?

Har aldri hørt om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎07‎.‎2018 den 23.22, Fionys skrev:

Er det noen her som har prøvd emdr behandling og fortelle meg litt om hvordan det er?

 

Jeg hadde noen økter med EMDR for 15 år siden. Da skal øynene flyttes rytmisk frem og tilbake etter terapeutens hånd (eller evt. med knipsing ved annenhvert øre eller tapping på annenhvert kne) mens du har traumet i bevisstheten. For meg hjalp det der og da, men etter to år med ingen oppfølgning, var jeg tilbake til start. EMDR anbefales ikke om man har mye dissosiasjonsproblematikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Eva Sofie skrev:

 

Jeg hadde noen økter med EMDR for 15 år siden. Da skal øynene flyttes rytmisk frem og tilbake etter terapeutens hånd (eller evt. med knipsing ved annenhvert øre eller tapping på annenhvert kne) mens du har traumet i bevisstheten. For meg hjalp det der og da, men etter to år med ingen oppfølgning, var jeg tilbake til start. EMDR anbefales ikke om man har mye dissosiasjonsproblematikk.

Takk for svar! Hvordan føltes det under selve behandlingen? Var det en stor påkjenning? 

Jeg er mest redd for hvilke følelser som kan komme under en slik behandling siden jeg sliter med å håndtere de på en god måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fionys skrev:

Takk for svar! Hvordan føltes det under selve behandlingen? Var det en stor påkjenning? 

Jeg er mest redd for hvilke følelser som kan komme under en slik behandling siden jeg sliter med å håndtere de på en god måte. 

 

Ja, jeg synes det var en stor påkjenning. På den tiden ble det mye destruktivt, men jeg tror jeg hadde håndtert det bedre i dag 15 år senere fordi jeg er kommet lengre i min egen prosess. Når jeg skulle tenke meg inn i traumet, dukket det opp mange følelser både fra fortiden og nåtiden. Jeg tror det er viktig å være nokså stabil i sin egen håndtering av vanskelige følelser som dukker opp. Snakk med terapeuten din om hvordan du skal håndtere følelsene. Kanskje det kan være en idé å jobbe med boken "Tilbake til nåtid"?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Eva Sofie skrev:

 

Har jobbet litt med boken "Tilbake til nåtid". Det er følelser som nå står i fokus i behandlingen før jeg evt. prøver emdr til høsten. 

Takk for at du deler dine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...