Gå til innhold

Regelmessig liv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Er der vanlig å kjenne regelmessig liv i uke 19? Det går flere dager i mellom før jeg kjenner noe, og når jeg først kjenner, så varer det littegrann bare.

Anonymkode: 67c7a...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går flere dager i mellom før jeg kjenner noe, og når jeg først kjenner, så varer det littegrann bare.

Det er helt innenfor normalen, det er mye som er "vanlig".  Jeg tenker nok du merker det tydeligere og mer regelmessig om noen få uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er stor variasjon i hvordan man kjenner 'liv' på det tidspunkt du nå er. Hvis du har vært på kontroll og alt var fint med hjerteaktiviteten, så er det ikke noe å bekymre seg for. Lykke til videre, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar, men jeg skjønner ingenting og blir kjempe bekymra! Leser om alle som kjenner bevegelser hver dag, eller som kanskje er en dag uten, men ikke i flere dager som meg. Nesten 5!! Har virkelig prøve å kjent etter, drikke kaldt og søtt osv, men nada tegn til bevegelser. Har en doppler hvor jeg hører jevn og sterk hjertelyd. Jeg kan også feks ligge på ryggen og se at magen er "skeiv" i sånn at den sikkert flytter på seg.. det er så vondt å være så bekymra og engstelig! Ringte til og med føden i dag lissom. Men når man får beskjed om at det er ingenting de får gjort noe med, hva får man gjort da?! *oppgitt og frustrert*

Anonymkode: 67c7a...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du er så bekymret, så kan du jo be om å få utført en ultralydundersøkelse hvor man ser fosterets bevegelser, men du må forvente avvisning da du er kommet så kort i svangerskapet. Du kan evt søke til privat gynekolog/jordmor og betale for undersøkelsen. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...