Gå til innhold

Diagnose viktig? Depresjon/Bipolar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter x antall år har psykiatrien klart å bestemme om jeg har en vanlig depresjon eller en bipolar lidelse. Vanlig antidepressiva fungerer enten ikke på meg, eller jeg blir hyper, irritabel og sint av dem. Fikk Lamictal og Seroquel, og wow, det det hjelper virkelig.Virker som om disse to medisinene holder meg i vater, og jeg unngår de verste depresjonene og unngår å bli for hyper.  Har bipolare i nær familie, også en god del alkoholisme. Jeg må jo si jeg har mistenkt bipolar selv, men jeg har liksom mest depresjoner og kan bli veldig oppstemt og aktiv. Spesielt på kvelder. Enormt søvnbehov til tider. Som oftest er alt tungt, og jeg har null energi. Alt går veldig tungt og tregt, og føler meg uendelig trist. Dette begynte i tenårene. 

Så nå får jeg Lamictal og Seroquel. Var visst ikke så nøye med diagnose, så lenge medisiner hjalp. Men jeg lurer jo på om jeg kan risikere å ikke få disse medisnine som hjelper meg i fremtiden, fordi jeg ikke har riktig diagnose. Vet jo at det er medisiner for bipolar lidelse. Skal jeg ikke bry meg med noen diagnose? Har vel ikke bipolar antakelig dersom hypomanier ikke varer mer enn 2 dager +. 

Anonymkode: 49800...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"..har psyiatrien IKKE klart å bestemme...", skulle det stå. 😉

Anonymkode: 49800...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpeful

Tviler på at de tar deg av medisinene når de fungerer. Men problemet hvis du ikke har formelt bestemt bipolar men går på de medisinene så får du de ikke dekket på blå resept? Med mindre behandler har søkt HELFO om refusjon selv om de mener det er depresjon.

 

høres uansett veldig ut som bipolar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...