Gå til innhold

Naboen lufter hundene sine om natta. Helt normalt?!


Lora

Anbefalte innlegg

Hei!

Kort innpå: Naboen i rekkehuset vårt har seks hunder som hun lufter mange ganger i døgnet,også flere ganger om natta. Dette har vedvart i flere år. Det er mye bråk både på dagtid og nattid,og jeg våkner ofte av bjeffing. Flere naboer har klagd,men hun blir bare sur og sier at det må vi tåle.

Har selv hund,og jeg er på ingen måte noen hundehater,men er det vanlig å lufte hunder om natta?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke det jeg vet. Har selv ei gneldrebikkje som nabo, men takk og lov er det fred på den på natta. Også andre hunder i nabolaget. Er det mye leven på natta hadde jeg lett ringt politiet. Det er merkelig at hundeeiere av denne typen ikke forstår at dette er slitsomt for andre. Jeg lurer av og til på om de ikke selv hører gneldringa fra egne hunder?

Anonymkode: 8c543...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Hvis hun ikke slutter nattelufte selv om hun får klager er det vel lite man kan gjøre? I ekstreme tilfeller så kan man vel miste borett i borettslag, men det krever jo (heldigvis) ganske mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke lett dette med naboer og når skal mann klage. Jeg bor i blokk og i naboleiligheten bor det en døv familie. Er som regel stille fra leiligheten, utenom når dem går ut og inn. Da smeller de sånn med døren og vinduene inn til meg rister. Men har ikke klaget ennå( bodd her i 5 år)

Anonymkode: 6087b...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lora skrev:

Hei!

Kort innpå: Naboen i rekkehuset vårt har seks hunder som hun lufter mange ganger i døgnet,også flere ganger om natta. Dette har vedvart i flere år. Det er mye bråk både på dagtid og nattid,og jeg våkner ofte av bjeffing. Flere naboer har klagd,men hun blir bare sur og sier at det må vi tåle.

Har selv hund,og jeg er på ingen måte noen hundehater,men er det vanlig å lufte hunder om natta?!

Hvis hun stadig har små valper som må gjøre fra seg til alle døgnets tider kanskje?

Om dette er et sameie eller borettslag så send en skriftlig klage til styret, hos oss kan 3 klager føre til utvisning fra borettslaget. Er det privat så kontakt politiet og hør om det er noe hun kan anmeldes for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...