Gå til innhold

Etter spontan abort, kan det være endo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg er 27 år gammel og hadde en spontanabort i slutten av mai. Da den var over og jeg var til lege sjekket ikke hun noe rundt det, kun sa at det var over siden jeg ikke blødde eller hadde store smerter lengre. Jeg fikk mensen igjen 21 juni. Den var som normalt uten ekstra smerter. Ca 10 dager etter endt mens begynte jeg å få lignende mens murringer. Har tidligere hatt betennelse i livmoren men det kjentes ille slik ut. Da hadde jeg vondt konstant mens nå er det av og på. Lurer på om det er tegn til at det er rester igjen etter abort? Selv tenker jeg at siden jeg har hatt normal mens så virker det usannsynlig, men så er jeg heller ikke lege. Kan det være ubehag fordi kroppen har gjennomgått abort og at jeg kjenner eggløsning eller noe? Har begynt å bekymre meg litt for at det skal være endo eller noe verre. 

Anonymkode: fd264...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er nå 1,5 måneder siden du hadde aborten og du har hatt en menstruasjon siden. I og med at du ikke har hatt unormale blødninger, er det ikke grunn til å tro at det er rester igjen. Kroppen har glemt det med aborten.

Du har hatt avtagende smerter, det jeg oppfatter. Det kan ha vært eggløsning. Evt endometriose? Det kommer jo sjelden så akutt. Hvis du med ‘noe verre’ er redd for kreft, så gir det ikke slike symptomer. Hvis smertene fortsetter inn i neste syklus eller forverres, så er det lurt å snakke med din fastlege.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...