Gå til innhold

Veldig lang syklus etter abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

26.januar i år fikk jeg utskrapning. 12 uker på vei trodde jeg, men fosteret hadde vært dødt 3 uker. Inngrepet gikk fint. Første mens kom etter 90 dager, og nå venter jeg på neste, det har gått 77 dager så langt. Ingen spotting eller annet. Jeg tester i blant, og er iķke gravid nå. Kan det tenkes at jeg ikke har hatt eggløsning siden inngrepet?

Før jeg ble gravid gikk jeg på p-piller som fungerte fint, og jeg ble gravid straks jeg sluttet på pillene.

Da jeg startet på pillene for ca 5 år siden, var syklusene mine noen ustabile og varierte mellom 30 og 45 dager. Ved sjeldne anledninger hoppet jeg over en syklus.

Jeg føler meg helt fin, men lurer på hvor lang tid jeg skal gi kroppen min før jeg søker hjelp. Jeg er 30 år, sunn, frisk, ønsker å bli gravid.

Anonymkode: 129f1...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Med p-piller vil alle kvinner ha en regelmessig syklus, og det vil ikke ha betydning om man hopper over en syklus.

Etter opphør med p-pille er det tilbake til utgangspunktet, altså de lett uregelmessige blødninger som du før har hatt. Det skyldes uregelmessig evt fravær av eggløsning. Hvis du ikke har fått menstruasjon innen tre måneder, synes jeg at du skal søke lege, evt få henvisning til gynekolog for å få satt eggløsningen i gang.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...