Gå til innhold

Problemer med Namsmann


Knut1980

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med Namsmannen.

Skal prøve å gjøre en lang historie kort. Jeg er uføretrygdet og har brutt utbetalt rundt 20.000kr pr mnd. Skattetrekket er en ting, noe vi aller betaler. Men Namsmannen driver å kjører på et eget løp midt oppe i dette. Siden jeg har gjeld gikk jeg med på at han trekker meg 3000kr pr måned. Så i rundt 1,5 år var det trekket mitt. I 2018 endret alt seg. Først ble trekket redusert til 2500kr, noe jeg ble overrasket over da jeg trodde det skulle være 3000kr. 3 måneder senere ble trekket plutselig justert til 5600kr pr måned. Jeg ble ikke informert og har ikke mottatt brev om noen av disse endringene fra noen instans. 

Nå sitter jeg altså igjen med såvidt over 10.000kr pr måned som skal dekke alt. 

Det jeg lurer på. Har Namsmennene lov til å gjøre dette? Har de lov å endre trekk, uten å informere skylder (meg) om dette? Jeg er ingen ekspert på området, men trodde de hadde opplysningsplikt mtp på klagerett osv. Sendte også brev til de, det brevet ble aldri besvart.

Hvis det er noen som har greie på disse tingene tar jeg gjerne imot tips og innspill. 

Mvh

Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Jeg synes dette høres helt feil ut ,men jeg har ikke greie på det. Rart du ikke får svar på dine henvendelser til Namsmannen, men de er vel overarbeidet der som ellers så mange steder i dag. Kanskje eget skjema for klager.? Høres iallefall ut som brudd på god forvaltningsskikk.

Håper problemene går over for deg. Lykke til.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...