Gå til innhold
AnonymBruker

Plutselige blødninger på Cerazette

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet ikke helt om dette passer inn her, men jeg prøver.... :)

Jeg er 17 år og har gått på minipillen Cerazette de siste 10 månedene. De første ukene blødde jeg litt her og der, men etter det slutter jeg å blø helt og har vært veldig fornøyd med pillen da den ikke ga meg noen bivirkninger heller. For to uker siden begynte det imidlertid å murre litt i magen, og noen dager senere begynte jeg å blø. Det varte i 4-5 dager, men var ikke spesielt kraftig. Jeg begynte å blø igjen i dag. Hva kan være grunnen til dette? Og er det normalt? Det skal sies at jeg er litt mer unøyaktig med når jeg tar pillen nå som det er ferie, men jeg skulle ikke trodd at det hadde noe å si da den har 12 timer «slingringsmonn» uansett. 

Burde jeg la det gå over av seg selv, eller bytte til en ny type pille?

 

 

Anonymkode: 027f6...338

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er veldig vanlig med uforutsigbare blødninger på Cerazette, så det blir et spørsmål om hva du kan akseptere. Som en tommelfingerregel kan man si at 1/3 får ingen eller mindre blødning, 1/3 omtrent normale blødninger og 1/3 mer blødning. Med tiden blir det mindre blødning. Alternativ til Cerazette er kombinasjonspiller som inneholder både østrogen og gestagen (Cerazette inneholder kun hormonet gestagen).

Vennlig hilsen Mette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her