Gå til innhold

Hvor ha registrert adresse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått et engasjement i et år på Vestlandet og skal leie ut leiligheten min i Oslo.  Det er mulig at jeg blir lenger på Vestlandet og da tror jeg at jeg kommer til å selge leiligheten min i 2019.  Jeg lurer på om jeg skal ha registrert adresse i leiligheten og ikke flytte den.  Jeg skal ikke flytte foreløpig, kun leie en hybel med møbler og hvitevarer der borte.  Jeg tenker meg også tilbake til Oslo etterhvert.  Har også lyst å stemme i Oslo i kommunevalget til neste år.

Hvis jeg selger leiligheten til neste år vil jeg gjerne slippe å betale skatt av salget.

Anonymkode: b34f0...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du er pliktig å melde adresseforandring når du flytter pga jobb med varighet over 6 mnd.

Leieinntektene dine i Oslo blir skattepliktig. 

Slike forhold er lovregulert, og det er ikke valgfrihet.

Anonymkode: bb009...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, morsan skrev:

Du kan trolig påberope deg brukshindring slik at du selv etter å ha bodd på Vestlandet en tid kan selge bolig i Oslo skattefritt. Men du bør sette deg godt inn i reglene slik at du er sikker på at de gjelder for deg  

 

https://www.smartepenger.no/boligokonomi/390-brukshindring

 

Takk, det ser ut som dette er greit.  Det er 12 måneder av de siste 24 månedene så om jeg bestemmer meg for å selge til sommeren så er ikke det noe problem.  Jeg kan også trolig påberope meg brukshindring, og jeg kommer ikke til å kjøpe bolig på Vestlandet.

Anonymkode: b34f0...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...