Gå til innhold

Bestefar har alzeimer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei., min kjære bestefar har alzeimers( om det skrives sånn) isåfall, han husker ingen av oss lengre., hatt det sånn i mange år nå, trist å se ☹️ Mn til poenget, vil gjerne at han får røyke litt (hasj)snakker ikke om mye. Det skal jo funke slik tilstander hass er nå. For dere skeptikere så er dette ett medisinsk «stoff» som kan hjelpe mange!! Skjønner ikke hvorfor det ikke har blitt lovlig i norge enda.  Vil så gjerne se min bestefar smile til meg en siste gang. Håper dere kan si deres mening. Takk på forhånd! 

Anonymkode: 51f21...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gi hasj til en med Alzheimer er cirka like lurt som å gi heroin til en som nettopp har tatt en overdose.

Det vil trolig gi han hallusinasjoner, forverring av tilstanden og ekstrem forvirring. Slutt å overføre din tro på dette «mirakelstoffet» til den stakkars bestefaren din!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei., min kjære bestefar har alzeimers( om det skrives sånn) isåfall, han husker ingen av oss lengre., hatt det sånn i mange år nå, trist å se ☹️ Mn til poenget, vil gjerne at han får røyke litt (hasj)snakker ikke om mye. Det skal jo funke slik tilstander hass er nå. For dere skeptikere så er dette ett medisinsk «stoff» som kan hjelpe mange!! Skjønner ikke hvorfor det ikke har blitt lovlig i norge enda.  Vil så gjerne se min bestefar smile til meg en siste gang. Håper dere kan si deres mening. Takk på forhånd! 

Anonymkode: 51f21...e76

Jeg forstår deg god og vet hvordan du føler deg. Desverre kan man gjøre ikke så mye men en god støtte i hverdagen og denne følelsen av sikkerhet for din bestefar er enorm viktig. Han er sannsynlig redd som du til tider. Har han lyse momenter hvor han husker dere? Svigermora mi hadde demens og parkinson med 63 år og andre sykdommer. Hun var sengeliggende og klarte ikke mer å snakke eller løpe. Til slutt med sondeernæring. Jeg kjenner denne vinde følelse svart god. Ble den enke du alltid var. Det er tøff, jeg vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil så gjerne se min bestefar smile til meg en siste gang.

Det kan du få til uten å gi ham hasj. Ville ikke det vært hyggeligere? Tenk på hva han likte som ung og prøv å finne på noe ut fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei., min kjære bestefar har alzeimers( om det skrives sånn) isåfall, han husker ingen av oss lengre., hatt det sånn i mange år nå, trist å se ☹️ Mn til poenget, vil gjerne at han får røyke litt (hasj)snakker ikke om mye. Det skal jo funke slik tilstander hass er nå. For dere skeptikere så er dette ett medisinsk «stoff» som kan hjelpe mange!! Skjønner ikke hvorfor det ikke har blitt lovlig i norge enda.  Vil så gjerne se min bestefar smile til meg en siste gang. Håper dere kan si deres mening. Takk på forhånd! 

Anonymkode: 51f21...e76

Det er veldig trist, min tante fikk det ung og ble liggende som en grønnsak i flere år. Men tror ikke hasj hadde hjulpet henne da, hun var helt borte vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei., min kjære bestefar har alzeimers( om det skrives sånn) isåfall, han husker ingen av oss lengre., hatt det sånn i mange år nå, trist å se ☹️ Mn til poenget, vil gjerne at han får røyke litt (hasj)snakker ikke om mye. Det skal jo funke slik tilstander hass er nå. For dere skeptikere så er dette ett medisinsk «stoff» som kan hjelpe mange!! Skjønner ikke hvorfor det ikke har blitt lovlig i norge enda.  Vil så gjerne se min bestefar smile til meg en siste gang. Håper dere kan si deres mening. Takk på forhånd! 

Anonymkode: 51f21...e76

Forsøkt å spille musikk som han er glad i?

Foreslår også det som Laban nemner. Hva har han likt? Hvilke interesser har han hatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Seriøst, at DU (TS) får en god følelse av hasj, betyr ikke at en med demens får det.... Selv fikk jeg voldsomme panikkanfall da jeg prøvde. Så å gi slik til en forsvarsløs dement gammel mann, i den tro att du gjør han noe godt, er bare ett sjansespill.

 

Seriøst, mange får sterke psykose reaksjoner av cannabis.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
5 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Seriøst, at DU (TS) får en god følelse av hasj, betyr ikke at en med demens får det.... Selv fikk jeg voldsomme panikkanfall da jeg prøvde. Så å gi slik til en forsvarsløs dement gammel mann, i den tro att du gjør han noe godt, er bare ett sjansespill.

 

Seriøst, mange får sterke psykose reaksjoner av cannabis.

i usa har flere stater legalisert medical cannabis oil cbd til mennesker som har store nevrologiske lidelser som forexempel ukontrollerbar epilepsi og me og demens for å dempe plagene i hodet og gjøre dem istand til å ha relativt normale liv uten anfall og bli bedre kognitivt. så cannabis er ikke nødvendigvis alltid dumt. 

 

https://cbd-international.net/effects-cannabis-oil-alzheimers-disease/

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
31 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

i usa har flere stater legalisert medical cannabis oil cbd til mennesker som har store nevrologiske lidelser som forexempel ukontrollerbar epilepsi og me og demens for å dempe plagene i hodet og gjøre dem istand til å ha relativt normale liv uten anfall og bli bedre kognitivt. så cannabis er ikke nødvendigvis alltid dumt. 

 

https://cbd-international.net/effects-cannabis-oil-alzheimers-disease/

Nei, jeg var kanskje litt hard, men det var iallfall ikke bra for meg. Og på sykehuset var det mange hasj-røykere på lukket avdeling. Da jeg var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...