Gå til innhold

Sosial angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har store problemer med å finne roen etter jeg feks har hilst på en nabo, eller feks har blitt oppringt av en gallup. Jeg blir rastløs og går frem og tilbake i leiligheten, og analyserer det jeg sa. Når jeg legger meg om kvelden husker jeg pinlige opplevelser fra før i tiden, og blir urolig i hodet. Da kommer det masse tulle regler i hodet, usammenhengende ord og regler. Hvis jeg er ute blant folk kommer også disse reglene, men da sier jeg de noen ganger nesten ut i lufta. Men prøver å komme meg hjem, uten å miste fokus.

Jeg er veldig redd barn, tør ikke se på de i tilfelle noen skal tro jeg er pervers eller noe slikt. Og mange ganger er jeg så fokusert på egne tanker att jeg kan gå rett forbi folk jeg "kjenner". Blir sliten av dette. Blitt bedre av å øke zyprexa, men dette gir meg angst.

 

Noen ganger så blir det slik att jeg tolker ting som att naboene tror jeg er pervers eller noe, hvis de feks ikke hilser på meg. Jeg er også redd for å stå foran vinduet og glemme meg og feks klø meg på magen, for da kan noen tro jeg gjør noe seksuelt. Dette er plagsomt, men er det sosial angst?

 

Har schizofreni diagnose, hvordan kan jeg bli mer avslappet? Er dette typisk for schizofreni eller er det noe annet?

Anonymkode: b5c81...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, kupton skrev:

Nei, dette er ikke sosial angst. Dette er symptomer på grunnsykdommen/schizofreni.

Ok ,da får jeg fortsette med økt zyprexa, det har jo hjulpet litt. Takk for svar :)

Anonymkode: b5c81...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det også akkurat slik og jeg har ikke schizofreni eller annen psykoselidelse. Jeg tenker at dette er sterk sosial angst. 

Anonymkode: 0fa97...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det også akkurat slik og jeg har ikke schizofreni eller annen psykoselidelse. Jeg tenker at dette er sterk sosial angst. 

Anonymkode: 0fa97...cd1

Får du også det med usammenhengende tanker etter stress, eller ved grubling, sånn type regler og nonsense? Jeg mister evnen til å tenke klart. Mens hjernen forurenses av svada. Hva kaller legen din dette, hvis du har det? Jeg har ofte prøvd å finne ut hva det kan være. :)

Anonymkode: b5c81...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at Ab m/kode:....bd8 og Ab m/kode:....cd1 ikke lider av de samme symptomene/diagnosene og at behandlingene deres naturlig nok ikke er/bør være den samme 🤔 Men jeg er egentlig ikke kvalifisert til å uttale meg enda, da jeg er student  fremdeles ☺️📚🎓

Anonymkode: f5e53...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at Ab m/kode:....bd8 og Ab m/kode:....cd1 ikke lider av de samme symptomene/diagnosene og at behandlingene deres naturlig nok ikke er/bør være den samme 🤔 Men jeg er egentlig ikke kvalifisert til å uttale meg enda, da jeg er student  fremdeles ☺️📚🎓

Anonymkode: f5e53...6d8

Det vet du da ingen ting om !!!!! 🦕

Anonymkode: 052d3...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet du da ingen ting om !!!!! 🦕

Anonymkode: 052d3...e8a

Det har jeg ikke påstått heller, bare luftet mine tanker og oppfatning om at dette dreier seg om forskjellige ting. I tillegg henviser jeg til at jeg ikke er ferdig utdannet enda og at min kunnskap derfor er noe begrenset på dette området enda 😳, så ingen grunn til å bli så sint og krass 😆😅

Anonymkode: f5e53...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke påstått heller, bare luftet mine tanker og oppfatning om at dette dreier seg om forskjellige ting. I tillegg henviser jeg til at jeg ikke er ferdig utdannet enda og at min kunnskap derfor er noe begrenset på dette området enda 😳, så ingen grunn til å bli så sint og krass 😆😅

Anonymkode: f5e53...6d8

Nå er du bare frekk. 🍼

Anonymkode: 052d3...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er du bare frekk. 🍼

Anonymkode: 052d3...e8a

Vi får slå oss til ro med «å være enige om å være uenige» tror jeg, for vi deler tydeligvis ikke samme syn i denne saken. God natt 😴

Anonymkode: f5e53...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her, og jeg blir litt forvirret, men jeg tenker Kupton vet mest om dette. 

Anonymkode: b5c81...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 13.7.2018 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Får du også det med usammenhengende tanker etter stress, eller ved grubling, sånn type regler og nonsense? Jeg mister evnen til å tenke klart. Mens hjernen forurenses av svada. Hva kaller legen din dette, hvis du har det? Jeg har ofte prøvd å finne ut hva det kan være. :)

Anonymkode: b5c81...bd8

Jeg får mye kaotiske tanker ja som bare kommer og er usammenhengende etter å ha vært sammen med andre. Har aldri pratet med noen om det. Vet ikke hva det er. Tenker at det er hjernen som reagerer på den måten ved det ekstreme stresset jeg opplever i sosiale situasjoner. Nesten som en form for dissosiasjon.

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at Ab m/kode:....bd8 og Ab m/kode:....cd1 ikke lider av de samme symptomene/diagnosene og at behandlingene deres naturlig nok ikke er/bør være den samme 🤔 Men jeg er egentlig ikke kvalifisert til å uttale meg enda, da jeg er student  fremdeles ☺️📚🎓

Anonymkode: f5e53...6d8

Det er riktig at det ikke er helt det samme. Jeg kjenner meg igjen i mye, men ikke alt. Jeg opplever feks ikke dette med at andre skal tro jeg er pervers, men dette høres mer ut som tvangstanker? 

Anonymkode: 0fa97...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Hei, jeg har paranoid schizofreni og kjenner meg helt igjen. Analyserer også alt jeg sier, og tenker ofte på tidligere pinlige situasjoner.

Anonymkode: 6e24b...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Noen ganger kan det bli så ille at jeg analyserer ting jeg sa for flere år tilbake.

Anonymkode: 6e24b...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har paranoid schizofreni og kjenner meg helt igjen. Analyserer også alt jeg sier, og tenker ofte på tidligere pinlige situasjoner.

Anonymkode: 6e24b...b53

Ja, det er min diagnose (TS) også.

Anonymkode: b5c81...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har jeg gått på 15 mg zylprexa i stedet for 10. I en måned. Føler meg litt bedre. Mindre grubling og frykt. 

Anonymkode: b5c81...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...