Gå til innhold

NHD trenger råd og andre


Betti 11

Anbefalte innlegg

Jeg snakkte med mannen min hvordan det stå med meg. Da jeg skjønnte at jeg følte meg verre, bestemmte jeg meg å søke hjelp. Mannen min er skuffet over det og føler seg utestengt. Hans mening er at man klarer det selv og man skal legge fokuset på positive ting. Jeg deler denne mening, men jeg sitter i en stor hull og kommer ikke ut alene. Han mener jeg har ingen tillit i han og snakker alltid imot. Jeg tåler det ikke når en snakker sånn. Du må tenke positivt, du klarte så mye. Jeg orker ikke mer. Kreftene mine er forbrukt. Han er skuffet at jeg trekker meg tilbake og har mobilen i hånda istedenfor å vare sammen med han å se på tv. Jeg trenger denne roen. På annen side maser jeg om manglende støtte og forståelse. Han sa at han ikke kan støtte meg, fordi jeg snakker altid imot og kjefter på han. Han vil vitte alt bedre enn meg og jeg føler meg så liten ved siden av ham. Han sa at jeg er sjalu av hans intelligenser og at jeg trenger han ikke, fordi jeg spør heller andre om hjelp og tenker bare på meg selv og sykdommen min. Jeg har store smerter og fungerer ikke som vanlig. Når jeg ta smertestillene trenger jeg søvn. Jeg har en stor ønske å deltake mer på familieliv. Jeg tvinger meg å komme i gang. Er jeg egoistisk, urettferdig og må jeg tvinge meg mer i familieselskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Slik som du opptrer her inne, så kan jeg være enig med mannen din om at det kan virke som om du maser og kun tenker på deg selv. 

Videre at det kan se ut som om mannen din er ditt største problem, og årsak til dine vansker. Har du hørt om skilsmisse? I dag, her i Norge, er det veldig enkelt å skille seg.

Anonymkode: 4d18b...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til mye av den situasjonen du beskriver , da spesielt om deg selv. Jeg syns ikke du er egoistisk, men jeg oppfatter det som du har mye å gi og ønsker det, men helsa di svikter .  Du trenger noen som kan forstå og respektere dine følelser og vansker. Noen som kan ofre litt tid å oppmerksomhet når du har det som verst. Det virker ikke som du har noen forståelsesfull mann, og selvfølgelig kan det være vanskelig når du har en lidelse som er vanskelig å forstå. Men selv om han ikke kan sette seg inn i din situasjon, må han ta deg på alvor og respektere hvordan du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik som du opptrer her inne, så kan jeg være enig med mannen din om at det kan virke som om du maser og kun tenker på deg selv. 

Videre at det kan se ut som om mannen din er ditt største problem, og årsak til dine vansker. Har du hørt om skilsmisse? I dag, her i Norge, er det veldig enkelt å skille seg.

Anonymkode: 4d18b...631

Vi er tjue år sammen. Det kaster man ikke så enkelt bort. Jeg prøver å stille opp så god jeg kan. Når jeg ikke kan, gir jeg beskjed. Jeg maser ikke hele tida, bare jeg må hele husarbeid gjøre alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, FGT skrev:

Kjenner til mye av den situasjonen du beskriver , da spesielt om deg selv. Jeg syns ikke du er egoistisk, men jeg oppfatter det som du har mye å gi og ønsker det, men helsa di svikter .  Du trenger noen som kan forstå og respektere dine følelser og vansker. Noen som kan ofre litt tid å oppmerksomhet når du har det som verst. Det virker ikke som du har noen forståelsesfull mann, og selvfølgelig kan det være vanskelig når du har en lidelse som er vanskelig å forstå. Men selv om han ikke kan sette seg inn i din situasjon, må han ta deg på alvor og respektere hvordan du har det.

Du beskriver det veldig god. Jeg forventer ikke forståelse, bare litt trøst. Kanske maser jeg her og der men jeg er ikke egoistisk. Jeg stillte opp når det var verst. Hans mor var sengeliggende og vi pleide henne sammen til hun sov fredelig inn. Vi hadde gode og onde dager. Jeg forstår han ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din har noen merkelige forestillinger. Om han hadde rett, kunne vi lagt ned hele helsevesenet. Familien er jo nok for å kurere sykdom i følge han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, kupton skrev:

Mannen din har noen merkelige forestillinger. Om han hadde rett, kunne vi lagt ned hele helsevesenet. Familien er jo nok for å kurere sykdom i følge han.

Ja psykiske i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at mannen din ikke forstår at du trenger ro og behandling, vil han virkelig ikke at du skal bli frisk så dere kan ha det fint sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Soletti skrev:

Jeg synes det er trist at mannen din ikke forstår at du trenger ro og behandling, vil han virkelig ikke at du skal bli frisk så dere kan ha det fint sammen?

Det er et godt spørsmal. Jeg prøver å snakke med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Betti 11 skrev:

Det er et godt spørsmal. Jeg prøver å snakke med ham.

Lykke til Betty. Unner deg å ha det godt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...