Gå til innhold

Sammenheng mellom glemskhet og hjerneslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir stadig mer glemsk. Plagsomt glemsk. Begynner å bli bekymret. Mor, onkel og mormor har hatt hjerneslag. Kan hjerneslag og glemsket ha en sammenheng? 

Anonymkode: 780c9...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir stadig mer glemsk. Plagsomt glemsk. Begynner å bli bekymret. Mor, onkel og mormor har hatt hjerneslag. Kan hjerneslag og glemsket ha en sammenheng? 

Anonymkode: 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir stadig mer glemsk. Plagsomt glemsk. Begynner å bli bekymret. Mor, onkel og mormor har hatt hjerneslag. Kan hjerneslag og glemsket ha en sammenheng? 

Anonymkode: 780c9...660

Bekymret for hva? At du har fått hjerneslag eller står i fare for å få det, eller annet? Hva glemmer du da?

Hjerneslag kan nok påvirke hukommelse, men hjerneslag oppstår jo mer brått og gir flere symptomer.

Hjerneslag og noen demenssykdommer (påvirker blant anna hukommelse) har noen felles risikofaktorer.

Men mange andre forhold påvirker også hukommelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Villanda skrev:

 

CT av min mors hjerne viste mange gamle drypp. Hun var da 63 og hadde ikke merket noe til disse dryppene. 

Bekymret for å følge deres fotspor. 

Hukommelsen: alt mulig. 

Anonymkode: 780c9...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

CT av min mors hjerne viste mange gamle drypp. Hun var da 63 og hadde ikke merket noe til disse 

Inntil hun fikk et større slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. 

Anonymkode: 780c9...660

Og hun visste det ikke. 

Anonymkode: 780c9...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du mekanismen bak?

Uansett greit hvis du er bekymret å ta en tur til fastlegen. kanskje finne annen årsak til hukommelsesvanskene. Få tatt standardblodprøver. Og få sjekket kolesterol, BT m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Villanda skrev:

Vet du mekanismen bak?

Uansett greit hvis du er bekymret å ta en tur til fastlegen. kanskje finne annen årsak til hukommelsesvanskene. Få tatt standardblodprøver. Og få sjekket kolesterol, BT m.m.

Vet ikke.

Vet at hun levde under et betydelig stress i alle år. Hun hadde også en dårlig livstil. 

Det kan være andre årsaker hos meg. Stress har det vært mye av hos meg også, men ikke i den grad hun hadde. 

Jeg skal se det an enda. Vil ikke gå til lege og kaste bort hans tid med mindre jeg er helt nødt. Hadde en dårlig opplevelse hos legen forrige gang som gjorde at jeg kvier meg for å oppsøke han. 

Anonymkode: 780c9...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke.

Vet at hun levde under et betydelig stress i alle år. Hun hadde også en dårlig livstil. 

Det kan være andre årsaker hos meg. Stress har det vært mye av hos meg også, men ikke i den grad hun hadde. 

Jeg skal se det an enda. Vil ikke gå til lege og kaste bort hans tid med mindre jeg er helt nødt. Hadde en dårlig opplevelse hos legen forrige gang som gjorde at jeg kvier meg for å oppsøke han. 

Anonymkode: 780c9...660

Ja, det kan jo være stress som forstyrrer hukommelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...