Gå til innhold

Noen med erfaringer med å være personlig assistent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan er det? Tenker det å kun ha en å forholde seg til. Det kan vel fort oppstå litt surskap i en slik en-til-en relasjon. Og det at man skal være armer og bein, og på en måte ikke være en selvstendig tenkende,( i mangel på bedre ord). Kan det bli litt ensomt? En fornemmelse av ikke å bli bekreftet? Ettersom det jo er brukeren som «på en måte utfører jobben». 

Har sett etter slike jobber, da det kan virke spennende, men har også lest litt rundt det og ble litt skeptisk også. Derfor hadde det vært fint om noen som hadde litt personlig erfaring kunne kommet med noen tips:)

Anonymkode: d4275...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det? Tenker det å kun ha en å forholde seg til. Det kan vel fort oppstå litt surskap i en slik en-til-en relasjon. Og det at man skal være armer og bein, og på en måte ikke være en selvstendig tenkende,( i mangel på bedre ord). Kan det bli litt ensomt? En fornemmelse av ikke å bli bekreftet? Ettersom det jo er brukeren som «på en måte utfører jobben». 

Har sett etter slike jobber, da det kan virke spennende, men har også lest litt rundt det og ble litt skeptisk også. Derfor hadde det vært fint om noen som hadde litt personlig erfaring kunne kommet med noen tips:)

Anonymkode: d4275...ef5

En PA i forhold til hva? Snakker du om personlig assistent i forhold til en bruker eller i forhold til yrkesgrupper som entreprenører, ledere osv?

Anonymkode: 12487...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Jeg var personlig assistent for en handikappet kvinne mens jeg studerte. Det var en fin jobb. Hun var veldig snill og hyggelig, og hun var veldig positiv og motivert for å få livet til å fungere best mulig, til tross for utfordringene hun hadde. Det var definitivt ikke noe "surskap" i relasjonen vi hadde, og jeg følte meg ikke ensom, da jeg pratet masse med henne. Hun var også takknemlig for jobben jeg gjorde, så jeg følte meg til nytte. I en slik jobb må man jo sette brukeren først, men jeg synes det var helt greit ettersom at jeg jo var på jobb. Vil absolutt anbefale å prøve en slik jobb, selv om ingen av disse jobbsituasjonene er like :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at i en BPA-relasjon handler det mye om kjemi. Det er ofte en fordel at dere er like, men kanskje ikke for like. Selv har jeg hatt den samme assistenten i 10 år nå og vi har aldri hatt et surt arbeidsmiljø, men det er nok veldig personavhengig både hos bruker og assistent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...