Gå til innhold

Null sexlyst pga medisin. Flere som har opplevd/opplever? Hva gjorde du eller ville gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Har gått på en medisin som heter Fontex nå i snart 2 mnd. Jeg har mistet fullstendig sexlysten. Klitten er ikke totalt død Når jeg kjenner etter, men jeg får ikke til å kommer. Orgasmen kommer bare ikke. Har opplevd det tidligere med andre medisiner også. Men pga psykiske lidelser er jeg "nødt" å gå på noe medisiner.

Vi er 2 kvinner som bor sammen (gjort over5 år).

Hun sier det selvfølgelig er litt kjipt, men det er ingen KRISE. Vi har ikke hatt sex på ca 2 måneder nå pga det. Men sex er ikke alt i verden heller.. Men vi begge føler litt presentasjons angst for å ha sex igjen nå siden det er så lenge siden. 

Er det flere som har opplevd noe liknende som meg??

Ville dere gått ifra samboeren deres om det skjedde deg eller samboeren din?

Synes ikke det er grunn nok jeg da men. 

Anonymkode: 83197...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg går på Zoloft som ligner på fontex, da begger er SSRI (Antidepressiva). De første årene jeg gikk på den så måtte jeg jobbe mye hardere for å få orgasme og jeg hadde mye mindre lyst. Det tok desverre for meg år å få tilbake lysten til gamle høyder. Jeg er en mann.

 

Litt avhengig av hva du tar fontex for så er det jo alternativer, iallfall hvis det er pga depresjon.

Anonymkode: 62c04...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det  jeg har hørt flere leger anbefale, er at 1 dag i uken dropper man å ta den pillen. Da vil sexlysten fungere tilnærmet normalt den dagen (eller muligens at det var dagen etter). Det krever da selvsagt at man planlegger sex'en, setter av den kvelden til å kose seg osv. Men det er bedre enn ingen ting. Ulempen er at man kan få en liten nedtur den dagen også, men det er ikke noe farlig å droppe medisinen en dag i uka.

Anonymkode: 95e22...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2Late2Party

Går på medisiner nå som ikke akkurat gjør at jeg mister sex lysten, men gjør det svært vanskelig for meg til "å bli ferdig" for og si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 14.7.2018 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Hei.

Har gått på en medisin som heter Fontex nå i snart 2 mnd. Jeg har mistet fullstendig sexlysten. Klitten er ikke totalt død Når jeg kjenner etter, men jeg får ikke til å kommer. Orgasmen kommer bare ikke. Har opplevd det tidligere med andre medisiner også. Men pga psykiske lidelser er jeg "nødt" å gå på noe medisiner.

Vi er 2 kvinner som bor sammen (gjort over5 år).

Hun sier det selvfølgelig er litt kjipt, men det er ingen KRISE. Vi har ikke hatt sex på ca 2 måneder nå pga det. Men sex er ikke alt i verden heller.. Men vi begge føler litt presentasjons angst for å ha sex igjen nå siden det er så lenge siden. 

Er det flere som har opplevd noe liknende som meg??

Ville dere gått ifra samboeren deres om det skjedde deg eller samboeren din?

Synes ikke det er grunn nok jeg da men. 

Anonymkode: 83197...5e4

Hvorfor går du på medisinen? Det har noe å si på i forhold til muligheten av å foreslå andre medisiner som ikke har denne bivirkningen. Om det er depresjon, er brintellix et utmerket alternativ.

Anonymkode: c3cfa...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja jeg hadde det som deg i tiden jeg tok antidepp. Jeg hadde allikevel et aktivt sexliv, uten orgasme. Jeg fortalte det ikke til partner. Jeg tror det vil bli trøblete for et forhold over tid hvis man unnlater å ha sex og om dette får for stort fokus. Jeg var også sammen med en mann som hadde problemer med reisning pga medisiner. Jeg synes ikke det var et stort problem, men for ham var det det. Vårt sexliv ble da vanskelig til han sluttet på medisin og alt igjen fungerte normalt. Og jeg tror helt ærlig at det også hadde blitt vanskelig for meg om vi skulle levd slik år etter år. 

Anonymkode: 887c2...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Hei.

Har gått på en medisin som heter Fontex nå i snart 2 mnd. Jeg har mistet fullstendig sexlysten. Klitten er ikke totalt død Når jeg kjenner etter, men jeg får ikke til å kommer. Orgasmen kommer bare ikke. Har opplevd det tidligere med andre medisiner også. Men pga psykiske lidelser er jeg "nødt" å gå på noe medisiner.

Vi er 2 kvinner som bor sammen (gjort over5 år).

Hun sier det selvfølgelig er litt kjipt, men det er ingen KRISE. Vi har ikke hatt sex på ca 2 måneder nå pga det. Men sex er ikke alt i verden heller.. Men vi begge føler litt presentasjons angst for å ha sex igjen nå siden det er så lenge siden. 

Er det flere som har opplevd noe liknende som meg??

Ville dere gått ifra samboeren deres om det skjedde deg eller samboeren din?

Synes ikke det er grunn nok jeg da men. 

Anonymkode: 83197...5e4

Har hørt et råd om.å ta en liten dose Tolvon i tillegg. Fungerte ikke på meg, men Lamictal derimot hadde en overraskende og  hyggelig bivirkning!

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎07‎.‎2018 den 16.04, AnonymBruker skrev:

Det  jeg har hørt flere leger anbefale, er at 1 dag i uken dropper man å ta den pillen. Da vil sexlysten fungere tilnærmet normalt den dagen (eller muligens at det var dagen etter). Det krever da selvsagt at man planlegger sex'en, setter av den kvelden til å kose seg osv. Men det er bedre enn ingen ting. Ulempen er at man kan få en liten nedtur den dagen også, men det er ikke noe farlig å droppe medisinen en dag i uka.

Anonymkode: 95e22...dde

Det hjelper ikke på Fontex som har så lang halveringstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...