Gå til innhold

Behandling ved mixed state


Villanda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk på nettet!

Anonymkode: 4bfc6...d2c

Synes det er vanskelig å finne et entydig svar. Står noe her og noe annet der.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Villanda skrev:

Synes det er vanskelig å finne et entydig svar. Står noe her og noe annet der.

Ok. Håper du får gode svar her inne da. Lykke til! 🙂

Anonymkode: 4bfc6...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Personlig synes jeg Abilify og Zyprexa. Altså, at det hjelper mot det syke, men bivirkningene ødelegger en del for normalfunksjonen, så det er ikke så ålreit å bruke det over lang tid. - Men det er bare min erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Psykiateren min sa at Orfiril kanskje var det foretrukne stemningssstabiliserende. Jeg må uansett ta Lamictal mot epilepsi, og det er en del stress å kombinere denne med Orfiril. Derfor cranker de opp AP om jeg får det. Dessverre ender det lett i en mer reinspikka depresjon, men det knekker den voldsome driven til å handle selvdestruktivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, FjellOgDalar skrev:

Psykiateren min sa at Orfiril kanskje var det foretrukne stemningssstabiliserende. Jeg må uansett ta Lamictal mot epilepsi, og det er en del stress å kombinere denne med Orfiril. Derfor cranker de opp AP om jeg får det. Dessverre ender det lett i en mer reinspikka depresjon, men det knekker den voldsome driven til å handle selvdestruktivt. 

Aha.. høres kjent,  ender opp i depresjon. Før min siste depresjon hadde jeg en sånn periode der jeg tenkte at jeg grensa mot en blandingstilstand eller det jeg for meg selv diagnostiserer "aktuell episode bordeline". Raske skiftninger gjennom døgnet, høy på noen omrpder, lav på andre. Og det var også sånn, at den følelsen av å ikke holde ut og tankene om å ikke ville leve mer gikk over i likegyldighet og utmattelse. Det føltes litt bedre faktisk, men ble jo satt veldig utav funksjon då.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FjellOgDalar skrev:

Psykiateren min sa at Orfiril kanskje var det foretrukne stemningssstabiliserende. Jeg må uansett ta Lamictal mot epilepsi, og det er en del stress å kombinere denne med Orfiril. Derfor cranker de opp AP om jeg får det. Dessverre ender det lett i en mer reinspikka depresjon, men det knekker den voldsome driven til å handle selvdestruktivt. 

Forhindrer ap deg i overgang til depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, franklyscarlet skrev:

Personlig synes jeg Abilify og Zyprexa. Altså, at det hjelper mot det syke, men bivirkningene ødelegger en del for normalfunksjonen, så det er ikke så ålreit å bruke det over lang tid. - Men det er bare min erfaring. 

Som akuttbehandling eller forebyggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest at man skal seponere antidepressiva,  men man kan vel ikke gjøre det brått, og nedtrapping tar jo lang tid..? Øker ikke det sjansen for å ende i rein depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777

Antidepressiva har de seponert brått hos meg ved mani og psykose, men da wellbutrin og fontex , de er kanskje annerledes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, elina777 skrev:

Antidepressiva har de seponert brått hos meg ved mani og psykose, men da wellbutrin og fontex , de er kanskje annerledes

Ble du ikke uvel da? Blir svimmel får støtfølelse i hodet bare jeg glemmer dosen ( Efexor)noen timer.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
4 minutter siden, Villanda skrev:

Ble du ikke uvel da? Blir svimmel får støtfølelse i hodet bare jeg glemmer dosen ( Efexor)noen timer.

Nei gikk helt fint, men Efexor er vanskelig å slutte med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest elina777
7 timer siden, Villanda skrev:

Som akuttbehandling eller forebyggende?

 

18 timer siden, franklyscarlet skrev:

Personlig synes jeg Abilify og Zyprexa. Altså, at det hjelper mot det syke, men bivirkningene ødelegger en del for normalfunksjonen, så det er ikke så ålreit å bruke det over lang tid. - Men det er bare min erfaring. 

Abilify er umulig å slutte med når man først har begynt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet
48 minutter siden, elina777 skrev:

 

Abilify er umulig å slutte med når man først har begynt

Jeg har ikke hatt det problemet, men skjønner at det ikke funker for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
44 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Jeg har ikke hatt det problemet, men skjønner at det ikke funker for deg. 

Åh så det er ikke pga selve abilifyen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet
1 time siden, elina777 skrev:

Åh så det er ikke pga selve abilifyen???

Vet ikke om jeg forstod helt? Misforsto kanskje spørsmålet ditt?😊

Mente iaf at jeg synes at Abilify har god effekt mot blandet episode, men at den gir bivirkninger som er kjipe å ha over tid. Samtidig synes jeg ikke det har vært noe problem å seponere Abilify etter noen uker/måneders bruk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg får en viss antidepressiv effekt på høyere doser Quetiapin. Jeg bruker og Brintellix, altdri blitt seponert på den. Det siste tror jeg handler om at man i mitt tilfelle ikke har sett noe manifremmende effekt på antidepressiver. De virker derimot til det de er ment for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...