Gå til innhold

Barneønske etter cellegift


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk i 2016 lav dose cellegift(cyklofosfamid) pga. en autoimmun sykdom. Jeg fikk tilbake menstruasjon som vanlig etter behandlingen og den har vært regelmessig siden. Sykluser på mellom 26-29 dager. Jeg og samboeren har ønske om barn (jeg har to gutter fra tidligere forhold, han har ingen). Vi har ikke brukt prevensjon siden desember. Jeg snakket med fastlegen om dette og spurte om jeg med min historikk kanskje skulle bli henvist tidligere til utredning. Jeg er 32 år, så fertiliteten blir ikke bedre med tiden. Fastlegen mente at vi skal prøve i ett år først, men hun gikk med på å ta hormonprøver. Mine prøver tatt syklusdag 2 var følgende;

LH 9,0

FSH 9,3

Østradiol 0,15

Syklusdag 22

AMH 4,9

Progesteron 18

 

Er det mulighet for å bli gravid med disse verdiene, med hjelp eller naturlig? 

 

Anonymkode: e50a1...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Prøvene er tatt dag 22 (ikke dag 2) ?

Progesteronverdien viser at det har vært eggløsning. AMH viser at eggreserven  er litt lav, men brukbar. Dere har absolutt gode sjanser, men vær litt tålmodig.  Jeg synes også at dere skal vente til dere har forsøkt i ett år.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMH og progesteron er tatt dag 22, mens resten er tatt dag 2. 

Vi får fortsette og prøve og håpe på det beste.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Vi regner med at progesteron over 5-7 tyder på eggløsning. prøven ble tatt på dag 22, men når fikk du menstruasjon etter at prøven var tatt?

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

På prøvetidspunktet var progesteron-toppen på nedadgående, så det er en normal verdi som sikkert tyder på eggløsning.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...