Gå til innhold

Lamictal - motivasjon, konsentrasjon og fokus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lamictal er en god medisin for meg, men har problemer med motivasjon og fokus. Virker som om det kommer av Lamictal. Tror det påvirker hukommelse negativt også, i en mindre grad, men dette har blitt bedre med tiden.

Trenger jo Lamictal for å holde depresjoner i sjakk, men lurer på om det hadde vært lurt å bytte ut Cipralex som jeg tar i tillegg, med noe annet?

Noen som har erfaring med denne problemstillingen?

Anonymkode: 374d0...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den svekkede kognitive funksjon kan godt skyldes depresjon.

Hvis depresjon er hovedproblemet, og du vanligvis ikke har mye angst, kan et bytte fra Cipralex til Brintellix evt Wellbutrin være meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, kupton said:

Den svekkede kognitive funksjon kan godt skyldes depresjon.

Hvis depresjon er hovedproblemet, og du vanligvis ikke har mye angst, kan et bytte fra Cipralex til Brintellix evt Wellbutrin være meget bra.

Takk for nyttig svar! Det har jeg ikke tenkt på. Ja, depresjon er hovedproblemet, selv om jeg tidvis har en del angst også. Har en del å gå på ifht Lamictal. Serumkonsentrasjonsmåling viste at jeg lå helt i nedre sjikt på terapautisk nivå, på 150 mg. Tar også Seroquel på kveld, 25-100 mg ved behov. 

Tror ikke jeg kan øke Cipralex. 

Så enten må jeg forsøke å øke Lamictal først, og se om det blir bedre. Eller bytte ut Cipralex med f.eks. Brintellix. 

Noen ide om hva jeg bør gjøre her?

Anonymkode: 374d0...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, kupton said:

Uansett bør Lamictal opp i en fornuftig dose som ligger i området 22-42 mikromol/liter.

Takk igjen for svar! :) Får ta dette opp med legen. Ser i felleskatalogen at 300 mg er vanlig dose, så skulle vel ikke være noe problem å øke. :)

Anonymkode: 374d0...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Serumspeilet er vel egentlig dikterende for Lamictaldosen. Hvor mye man trenger for å komme i riktig serumkonsentrasjon er temmelig individuelt. F.eks. bruker jeg 650mg, og ligger rundt 38 i serum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...