Gå til innhold

Reaksjoner på tv-reklame om triste barn.


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Klarer du å forbli uberørt når det vises reklame for å støtte feks SOS barnebyer eller andre som synshjelp osv...

 

Jeg gir 200 kroner til Unicef, men kjenner jeg ikke klarer å reagere adekvat på slike reklamer som oppfordrer til å gi her og der. Stakkars liksom. Er det umoralsk. å bare gi 200 i måneden?

 

Hvordan reagerer du på disse reklamene?

 

Jeg får litt skyldfølelse også når jeg tenker att jeg får legehjelp for bagateller når andre dør av banale sykdommer.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Klarer du å forbli uberørt når det vises reklame for å støtte feks SOS barnebyer eller andre som synshjelp osv...

Jeg gir 200 kroner til Unicef, men kjenner jeg ikke klarer å reagere adekvat på slike reklamer som oppfordrer til å gi her og der. Stakkars liksom. Er det umoralsk. å bare gi 200 i måneden?

Hvordan reagerer du på disse reklamene?

Jeg får litt skyldfølelse også når jeg tenker att jeg får legehjelp for bagateller når andre dør av banale sykdommer.

Går ikke du på uføre? I såfall synes jeg det er enormt av deg å klare gi 200 kroner i måneden. Jeg gir ikke til SOS barnebyer og blir heller ikke spesielt berørt av den type reklame. Jeg velger ut 1 eller 2 "områder"/foreninger som får mitt bidrag, og slik håper jeg det er for andre også. Store organisasjoner gjør garantert mye bra, men jeg liker å se/vite konkret hvor pengene går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg er ufør ja, men har jo ikke så dårlig råd.

 

Sterke synsinntrykk i slike reklamer. Ikke bra hvis man har tvangstanker, men det må jo til skal de få noe støtte.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg er ufør ja, men har jo ikke så dårlig råd.

 

Sterke synsinntrykk i slike reklamer. Ikke bra hvis man har tvangstanker, men det må jo til skal de få noe støtte.

 

 

2400 i året? Jeg synes det er mye penger. Flott at du gir om du føler dette er en viktig sak for deg, men trist om det er tvangen som tar overhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det bare er fantastisk flott. Reagerer på den med barnet og vanndråpene.

Anonymkode: 6fb22...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...