Gå til innhold

På randen til å gi opp - Noen anbefallinger?


2Late2Party

Anbefalte innlegg

2Late2Party

Hei alle sammen, har ett problem som gjør at jeg blir veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre.  Har vært på AAP lenge (syv år) pga. angst som har rett og slett gjort det at jeg ikke kan fungere som ett vanlig menneske.

For ca. tre år siden falt jeg på jobb (utplassering fra NAV) som utgjorde ett ryggskade som jeg sliter med i dag. (Godkjent arbeidsskade fra NAV.)  Hver eneste dag er smertefullt.  På toppen av alt, viser det seg at jeg sliter med både «lettere revmatisme» samt. dårlig stoffskifte og fibromyalgi.

Har vært hos utredning hos legen min for angsten tidligere og er blitt henvist til DPS som jeg måtte kansellere pga. fallet på jobb.  I mellomtiden fra da til 2017 var jeg frem og tilbake på revmatolog avdelingen på sykehuset og til fastlege hvor vi drøftet å søke inn på DPS på nytt samt. prøve diverse medisiner for smerter / angst.

Så fikk jeg beskjed fra NAV at AAP er på vei til å utgå så dem ville ha samtale med meg og legen.  Noe som ble gjort.  I denne samtalen fikk jeg beskjed at det var ikke nok grunnlag for at jeg skulle få beholde AAP siden DPS ikke var i bildet.  Dem fikk beskjed der og da at vi ventet på svar på DPS for innkalling og saksbehandleren sa at hun skulle prøve å argumentere for at jeg skulle få beholde AAP på den begrunnelsen.

Men dagen rett etter fikk jeg beskjed på NAV at nei, DPS er nå utgått og jeg ikke har krav på dem.  Kontaktet advokat som hjelper meg med arbeidsskaden mot forrige arbeidsgiver om saken og han skrev klage til NAV som begrunner at jeg er i aktiv utredning hos legen og DPS og skulle ikke ha hatt AAP stønaden fjernet.  Det gikk ett par måneder så fikk jeg nå endelig svar ang. klagen levert til NAV hvor dem fremdeles påstår at etter dem har gått inne i saken så har jeg fremdeles ikke rett på AAP.

Jeg fikk klar beskjed fra NAV veileder under møtet med legen og meg at det var kun DPS som måtte være på plass for at jeg skulle få beholde AAP.  Så hvorfor mener nå NAV at jeg IKKE har krav på gjenopptak av AAP?  Jeg er fremdeles under aktiv utredning og har time hos DPS som de krevde?

Vil også nevne at fastlegen mener jeg burde være prosentvis ufør.  Var på avklaringskurs via NAV hvor de fikk beskjed at jeg ikke kunne gå direkte ut i arbeid pga. smerte samt. angst.

Har sendt svaret videre til advokaten, men trur neppe advokaten kan hjelpe mye med det.

Hva skal jeg gjøre nå?  Er det noe annet stønad utenom sosial jeg kan søke?  Er på randen til å gi opp, vet ikke hva annet NAV vil, uten om å få meg ut i arbeid som er uaktuelt per dags dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...