Gå til innhold

Drealisering og depersonalisering vanlig ved BP?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har i all tid slitt med derealisering og i den senere tid også noe jeg tror er depersonalisering. Hvor vanlig er det når man har bipolar lidelse? Hva kan jeg evt. gjøre med det? Det er en utrolig ekkel følelse som hemmer meg veldig mye i hverdagen.

Anonymkode: d5282...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Jeg opplever dette, men jeg synes det er mest framtredende ved angst - som gjerne blir verre ved depresjon. Husker ikke statistikken, men det er veldig mange med bipolar som også sliter med angst i en eller annen form.

I forhold til depresjon, er det nok mer vanlig enn uvanlig at det og angst går hånd i hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg opplever dette, men jeg synes det er mest framtredende ved angst - som gjerne blir verre ved depresjon. Husker ikke statistikken, men det er veldig mange med bipolar som også sliter med angst i en eller annen form.

I forhold til depresjon, er det nok mer vanlig enn uvanlig at det og angst går hånd i hånd.

Takk for svaret ditt. Det er noe jeg har forsøkt å forstå, det med sammenhengen mellom dette og angst. Det er mulig at dette kommer helt og holdent av angst, men jeg klarer ikke å slå meg til ro med at det "bare" er derfor siden selve følelsen er så grusom.

Anonymkode: d5282...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i all tid slitt med derealisering og i den senere tid også noe jeg tror er depersonalisering. Hvor vanlig er det når man har bipolar lidelse? Hva kan jeg evt. gjøre med det? Det er en utrolig ekkel følelse som hemmer meg veldig mye i hverdagen.

Anonymkode: d5282...3c8

Hvordan oppleves det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, franklyscarlet skrev:

Jeg har også de symptomene du nevner. Og har BP. Hvor vanlig det er, vet jeg ikke.

Da er det i hvertfall noen som vet hva jeg mener. Jeg forsøker på en måte å finne noe å "skylde på " for at jeg skal vite at det ikke er farlig, men opplevelsen er like grusom hver gang.

Anonymkode: d5282...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Villanda skrev:

Hvordan oppleves det?

Det er som om jeg forsvinner ut av meg selv og ikke er med i hverdagen. Ting er så forandret at når jeg tenker et år eller to tilbake i tid eller lenger, så er det som om det er noen andre som har opplevd det jeg har gjort og ikke meg selv. Det er som om livet mitt er uvirkelig. Når jeg får perioder med det jeg tror er depersonalisering, så føler jeg at jeg ikke er meg, at omgivelsene og personene her og nå er uvirkelig eller bare fantasi og at det som jeg er med på ikke skjer meg på en måte i nåtid. Jeg mister liksom helheten over tid, sted og rom.

Anonymkode: d5282...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...