Gå til innhold

Spiller det noen rolle for NAV hva jeg gjør i tiden jeg ikke er sykemeldt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vært på 100% AAP i to år. Ønsker nå å prøve å studere bittelitt, kanskje rundt 20%. Gjenoppta studier jeg holdt på med tidligere. Men saksbehandler i NAV er ikke interessert i dette. H*n mener jeg må på arbeidstiltak nå, fordi at hvis jeg selv mener jeg kan studere, så tolker NAV det dithen at jeg er frisk, sa h*n, og da må jeg ut å jobbe, ikke studere. Kan egentlig NAV bestemme hva jeg gjør i det tidsrommet de ikke støtter meg økonomisk? Kan de bestemme at jeg ikke kan studere, men at jeg må jobbe de 20%?

Ble litt håpløst det her. Behandlere ved DPS + fastlege anbefaler meg å være 100% sykemeldt. Det jeg selv som ønsker bittelitt studier, fordi jeg føler meg så himla mislykket. Jeg hater å måtte si at jeg er på AAP når noen spør, og vil heller kunne si at jeg studerer et eller annet. Motivasjonen for å studere er ikke at jeg er frisk, men at selvfølelsen er knekt. Føler at NAV har kastet seg over meg nå. Trodde de ville synes at det var positivt at jeg tok litt initiativ. Ville gjerne vise de at jeg ikke er lat. Men nå føler jeg meg misforstått, og at de vil presse meg ut, fordi jeg tok initiativ til å gjøre noe😢

Anonymkode: 15b52...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har hørt flere ganger på radio om at man ønsket å myke opp reglene for studier ved siden av enkelte ytelser fra NAV men vet ikke hvor langt det arbeidet er kommet.Hele tiden tror jeg enkeltsøknader har vært mulig men at man er bare en blant så veldig mange som søker ofte.

Jeg føler også at en " grense" som hadde vært klarere og lettere for den enkelte å " vise" til når noen spør kunne  spart alle for mye.

Anonymkode: 6f27b...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på 100% AAP i to år. Ønsker nå å prøve å studere bittelitt, kanskje rundt 20%. Gjenoppta studier jeg holdt på med tidligere. Men saksbehandler i NAV er ikke interessert i dette. H*n mener jeg må på arbeidstiltak nå, fordi at hvis jeg selv mener jeg kan studere, så tolker NAV det dithen at jeg er frisk, sa h*n, og da må jeg ut å jobbe, ikke studere. Kan egentlig NAV bestemme hva jeg gjør i det tidsrommet de ikke støtter meg økonomisk? Kan de bestemme at jeg ikke kan studere, men at jeg må jobbe de 20%?

Ble litt håpløst det her. Behandlere ved DPS + fastlege anbefaler meg å være 100% sykemeldt. Det jeg selv som ønsker bittelitt studier, fordi jeg føler meg så himla mislykket. Jeg hater å måtte si at jeg er på AAP når noen spør, og vil heller kunne si at jeg studerer et eller annet. Motivasjonen for å studere er ikke at jeg er frisk, men at selvfølelsen er knekt. Føler at NAV har kastet seg over meg nå. Trodde de ville synes at det var positivt at jeg tok litt initiativ. Ville gjerne vise de at jeg ikke er lat. Men nå føler jeg meg misforstått, og at de vil presse meg ut, fordi jeg tok initiativ til å gjøre noe😢

Anonymkode: 15b52...a1e

Hva gjorde du før du ble sykemeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...