Gå til innhold

Bli gravid kort tid etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg fikk mitt første barn for to måneder siden, ved hjelp av IVF. Det er ikke funnet noe galt med hverken mannen eller meg, det gikk bare ikke av seg selv. Jeg har eggreserve innenfor normalområdet, men den er lav for alderen og ser ut til å falle raskt. Jeg er 34 og mannen er 37. Vi ønsker oss flere barn, og har ikke særlig god tid. For å prøve med IVF igjen, har jeg forstått det som at vi må avslutte ammingen helt. Jeg ønsker å fullamme til datteren er 6 mnd., og delamme en god stund til, så fremt vi trives med det. Det er kanskje ønsketenkning å håpe på å bli gravid naturlig nå, men vi tenker på det likevel. Jeg skjønner at det er svært usannsynlig så lenge jeg fullammer, men i hvor stor grad vil delamming hemme eggløsningen? Jeg har vanligvis regelmessige sykluser med eggløsning hver mnd. 

Anonymkode: a6603...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er veldig stor forskjell på når kvinner får menstruasjon tilbake etter en fødsel. Noen får menstruasjon selv om de fullammer, andre får først menstruasjon når de helt stopper med ammingen. Det er sannsynligvis intervallene mellom ammeperiodene som er av betydning,

Så jeg kan dessverre ikke svare presist på ditt spørsmål.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...