Gå til innhold

Er det noen som vet om det er bare Norge som opplever langvarig tørke i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som kanskje er mye ute å reiser. 

Husker jo hva som ble fortalt oss om klimaforventniger om " varmere, våtere, villere"  men bare dette året er det mye flere land som rammes? Også land der tørke ikke tidligere har vært et tilbakevendende sak.  Denne tørken må jo koste oss enormt i alle typer ressurser.

På den annen side man husker jo all flommende noen år tilbake.

Vil det tørre " vinne over" det våte som ny trend?

Anonymkode: c739f...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Jeg har hørt att det blir lengre perioder med samme vær. DVS lengre tørkeperioder, og lengre regnperioder. Det så vi jo i vinter og, det var mye snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Over hele fjøla kanskje da.

Det er så mange som står uten jobb i dag så man kan ikke vente at folk forplikter seg til så mye synes jeg. Jeg mener av frivillighet og støttetiltak osv. Synes dere det er feil innstilling? Agerer dere selv annerledes? Hva bidrar dere med netto?

Anonymkode: c739f...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen klarer å stille opp på alt i livet tenker jeg. Man bør være mere glad for det lille man klarer tror jeg.

Anonymkode: c739f...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man må være innstilt på å besørge ting man trenger i større grad selv mener mange i dag av så mange årsaker.  Hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Maggie55 skrev:

Man må være innstilt på å besørge ting man trenger i større grad selv mener mange i dag av så mange årsaker.  Hva tenker dere om det?

Det kommer jo litt an på hva slags "ting" du tenker på? Må man ikke stort sett ordne opp selv, så lenge man er i stand til det? Gjelder det i så mye større grad nå enn før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Når de snakker om det på TV så høres det underliggende som om det dreier seg om Hva trenger vi mest av ensomhet eller fargerikt fellesskap. Et sted å plassere " det negative" Jeg er vel fristet til å si at alt trenger man ikke av fargerikt fellesskap og tenker da mye på negative sider ved institusjonalisering som bare oppbevaring og ikke effektiv behandling.

Er arbeidsgivere forberedt på at arbeidstakere på alle nivå i større grad i perioder må ha vikarer for å ivareta sin egen familie som kan være veldig stor. Hva med økonomien i det hele? Et sted skal alt inndeles til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Men krisa er svært alvorlig. Av de brunnsvidde plenene rundt her kom de å klippet til jordstubbene og tok med seg g det tørre graset til dyra tror jeg. Og hjertelig velkommen. I natt var det kornmoe med litt regn. Heldigvis gikk det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Men det er veldig viktig å vite at alle har det ikke likt. De fleste merker ikke så mye til noesomhelst tror jeg selv om de enkelte sammenhenger sier det motsatte. Lurer av og til hvem de snakker til i radio og TV. Man bør ikke bare trenge seg på andre mennesker som det av og til føles som. Tror mange som har opplevd psykose føler slik. At andre kjennes invaderende.

Alt må kanskje kjøres på dunken før vi forstår vårt eget beste???? 

Alt trenger man ikke å bekymre seg for for min del for alt er besørget.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med det med mye snø stemmer jo ikke helt med økt temperatur gjennomsnitt egentlig.

Anonymkode: c739f...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes bøndene bør bare flytte til byen og få seg jobb der. De har sikkert råd til det.

Anonymkode: c739f...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
9 minutter siden, slabbedask skrev:

Tørkesomre kommer med ujevne mellomrom. Slapp av, ikke noe uvanlig med det.

Det er uvanlig på vestlandet. Men jeg er bare glad til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det er uvanlig på vestlandet. Men jeg er bare glad til. 

Det har garantert vært tørke tidligere.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Klimaforskerne har spådd våtere sommere og milde vintere i Norge. Isolert sett er dette året stikk motsatt av hva forskerne har predikert, men man kan ikke dømme ut i fra et enkelt år.

Skal man tro på klimamodellene vil slik tørke i Norge bli sjeldnere i fremtiden. De siste årene har jo vært våte og snøfattige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Føler tvil til det meste jeg hører i dag. Føler alt er bare blitt til et skittent politisk spill hvor man bare kan frykte resultatet.

Anonymkode: c739f...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...