Gå til innhold

Hvor mye drikker du i løpet av en dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå som det er så grusomt varmt?

 

Jeg drikker rundt 5 liter, jeg er tung og diger da. Drikker bare sukkerfri leskedrikk.

Anonymkode: ddf81...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå som det er så grusomt varmt?

 

Jeg drikker rundt 5 liter, jeg er tung og diger da. Drikker bare sukkerfri leskedrikk.

Anonymkode: ddf81...523

Jeg sitter med et stort glass drikke hele tiden. Det blir nok ca 3 liter i døgnet tenker jeg. 

5 liter er veldig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg sitter med et stort glass drikke hele tiden. Det blir nok ca 3 liter i døgnet tenker jeg. 

5 liter er veldig mye!

Jo, men så er jeg høy og tykk da, så pr kg blir det ikke så mye.

Anonymkode: ddf81...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke målt, men drikker veldig mye. Over 6 liter iallefall.      Har diabetes insipidus, så da må jeg drikke mer enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå som det er så grusomt varmt?

 

Jeg drikker rundt 5 liter, jeg er tung og diger da. Drikker bare sukkerfri leskedrikk.

Anonymkode: ddf81...523

Blir ikke det veldig dyrt?

Anonymkode: a70eb...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikker ikke mer enn jeg pleier. Men aktivitetsnivået er betydelig redusert, så det er sikkert derfor jeg ikke er mer tørst enn normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Trine skrev:

Drikker ikke mer enn jeg pleier. Men aktivitetsnivået er betydelig redusert, så det er sikkert derfor jeg ikke er mer tørst enn normalt.

Helt som vanlig men drikker nok mer enn jeg må til vanlig. Mine viktigste drikkeritual er en halvliter kaffi om morgenen, og et krus til utpå dagen en gang. Koffeinslave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke det veldig dyrt?

Anonymkode: a70eb...b46

nei, egentlig ikke. 3 grans lettcola, Evnt noe saft i stedet iblant. Jeg tipper jeg bruker 1500 på drikke i måneden.

Anonymkode: ddf81...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, emilie321 skrev:

Har ikke målt, men drikker veldig mye. Over 6 liter iallefall.      Har diabetes insipidus, så da må jeg drikke mer enn andre.

Har lurt litt på å teste meg for Diabetes Insipidus, men jeg er jo en stor mann (0,138 tonn) og får medisiner jeg blir tørst av (munntørr) så jeg tror ikke det er grunnen. Samtidig er jeg nok avhengig av lett-cola. Og drikker nok mye fordi det er godt. 

 

 

Anonymkode: ddf81...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Villanda skrev:

Helt som vanlig men drikker nok mer enn jeg må til vanlig. Mine viktigste drikkeritual er en halvliter kaffi om morgenen, og et krus til utpå dagen en gang. Koffeinslave.

Jeg drikker en kanne kaffe på morgenen, må liksom det for å komme igang. Tipper det er ca en liter jeg, eller kanskje litt mindre. Men så trenger jeg ikke mer kaffe utover dagen. Blir trøtt om jeg drikker for mye.

Vet ikke om kaffe kan regnes som væske. Noen eksperter mener kaffe er bedre enn ingenting, selv om koffein er vanedannende. Endre mener at man ihvertfall ikke må finne på å drikke kaffe når det er så varmt. Jeg tror jeg bare stoler på at kroppen forteller meg hva den trenger og ikke. Man skal jo ikke drikke for mye heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lurt litt på å teste meg for Diabetes Insipidus, men jeg er jo en stor mann (0,138 tonn) og får medisiner jeg blir tørst av (munntørr) så jeg tror ikke det er grunnen. Samtidig er jeg nok avhengig av lett-cola. Og drikker nok mye fordi det er godt. 

 

 

Anonymkode: ddf81...523

Lå en uke på sykehus med omfattende testing da jeg fikk diagnosen. Så det er ikke bare en blodprøve som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Jeg vet ikke, men tipper ca 2 liter per dag normalt. Kanskje 2,5-3 hvis jeg trener eller er mye ute og går i sol og varme. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Trine skrev:

Jeg drikker en kanne kaffe på morgenen, må liksom det for å komme igang. Tipper det er ca en liter jeg, eller kanskje litt mindre. Men så trenger jeg ikke mer kaffe utover dagen. Blir trøtt om jeg drikker for mye.

Vet ikke om kaffe kan regnes som væske. Noen eksperter mener kaffe er bedre enn ingenting, selv om koffein er vanedannende. Endre mener at man ihvertfall ikke må finne på å drikke kaffe når det er så varmt. Jeg tror jeg bare stoler på at kroppen forteller meg hva den trenger og ikke. Man skal jo ikke drikke for mye heller.

Tja.. koffein er jo vanndrivende, så nok ikke det beste om en er i fare for uttørring. Det er helt klart ikke bra å drikke ALTFOR mye væske, det kan faktisk være farlig. Men ja, så lenge man er frisk, nyrer, hormonsystem osv. fungerer normalt, så tror jeg man kan stole på at kroppen sier ifra ja! Min kropp sier at Pepsi Max er mye lurere å drikke enn vann 🤣 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, emilie321 skrev:

Lå en uke på sykehus med omfattende testing da jeg fikk diagnosen. Så det er ikke bare en blodprøve som skal til.

Nei, skjønner. Det er vel en ganske sjelden sykdom også? Har aldri møtt noen med den jeg.

Anonymkode: ddf81...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Drikker 2-4 krus med kaffe. Drikker 1-3 glass melk. Drikker vel 1-2 liter vann eller evt litt saft hvis jeg ikke trener, mer hvis jeg trener. Har av og til noe øl eller vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...