Gå til innhold

Da har jeg fått Seroquel 25 mg...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

jeg kommer til å bli bælm-feit. Tykk, ekkel og full av kviser. Stygg, feit og zombi.

Jeg hater meg selv, skjønner ikke vitsen. 

Dempe angst og uro i bytte mot en ekkel kropp? 

Få sove om natten, bare for å våkne opp med visshet om at hverdagen ikke bedres, men bare endres...

 

Anonymkode: a1e21...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg kommer til å bli bælm-feit. Tykk, ekkel og full av kviser. Stygg, feit og zombi.

Jeg hater meg selv, skjønner ikke vitsen. 

Dempe angst og uro i bytte mot en ekkel kropp? 

Få sove om natten, bare for å våkne opp med visshet om at hverdagen ikke bedres, men bare endres...

 

Anonymkode: a1e21...d1f

Har ennå til gode å høre om noen som har blitt "bælm-feite" pga 25 mg Seroquel. 

Anonymkode: 37f8e...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg gikk på 1 gram jeg. 1000mg. Ikke ble jeg særlig fet av det heller.

Zyprexa derimot gjorde meg feit. Men må man så må man..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt seroquel før siden du er så sikker på dette? Jeg tar 50 mg hver kveld. Har ikke gått opp et gram, har ikke kviser, har heller ikke blitt styggere, og jeg er ikke zombie. Alt er egentlig som før, bortsett fra at jeg blir trøtt og husker å legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg kommer til å bli bælm-feit. Tykk, ekkel og full av kviser. Stygg, feit og zombi.

Jeg hater meg selv, skjønner ikke vitsen. 

Dempe angst og uro i bytte mot en ekkel kropp? 

Få sove om natten, bare for å våkne opp med visshet om at hverdagen ikke bedres, men bare endres...

 

Anonymkode: a1e21...d1f

Men du må jo spise mer, men jeg spiser mer på ap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seroquel kan øke matlysten, men faktisk også senke den. Vi er forskjellige, og vi reagerer ulikt. 

Jeg går på 300 mg, og 400 ved behov. Husker jeg ble veldig søt-hungrig i begynnelsen og gikk opp et par kg. Men det har forlengst stabilisert seg, og vekta gikk ned igjen da jeg ikke lengre kjente behov for alt det søte.

Uansett så tror jeg ikke du vil merke noe særlig av slikt ved så lite som 25 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk OPP 12 kg i vekt da jeg sluttet med ap for ble så dårlig og ustabil at jeg spiste mye mer enn tidligere......

Anonymkode: c9874...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS

hva? Har der positive erfaring med de?

Leser jo bare negative!!! 

Blir ikke tatt i kveld, det er sikkert. Har drukket en flaske vin, det er ikke noe å blande.

Takk for svar, dere er snille!

Anonymkode: a1e21...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

hva? Har der positive erfaring med de?

Leser jo bare negative!!! 

Blir ikke tatt i kveld, det er sikkert. Har drukket en flaske vin, det er ikke noe å blande.

Takk for svar, dere er snille!

Anonymkode: a1e21...d1f

Jeg har fått et bedre liv etter at jeg startet med Seroquel. viktig er søvn for meg. 

Jeg tar 50-100 mg. en halvtime før sengetid. Ingen bivirkninger av noe slag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Janus30 skrev:

Jeg har fått et bedre liv etter at jeg startet med Seroquel. viktig er søvn for meg. 

Jeg tar 50-100 mg. en halvtime før sengetid. Ingen bivirkninger av noe slag. 

Janus30: merker du ingen forverring kognitivt på den dosen? Altså at en blir litt tregere i tankegangen. 

Anonymkode: 9c162...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Janus30: merker du ingen forverring kognitivt på den dosen? Altså at en blir litt tregere i tankegangen. 

Anonymkode: 9c162...111

Nei, jeg gjør ikke det. Dårlig søvn derimot gjør meg umiddelbart tregere kognitivt, irritabel og tristere. At jeg nå har stabilt grei søvn gjør at det generelle funksjonsnivået er bedre. 

Det skal ikke så veldig mange netter med lite søvn til før det er fare på ferde. Når det går over et visst nivå "oppover", er ikke Seroquel alene nok for å gi meg søvn. Da må jeg legge til Imovane noen dager for å komme inn i et sunt søvnmønster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her.

Prøvde en i går, ble litt svimmel etter ca 45 min. Litt trøtt kanskje, men mest sånn «tatt-to-øl» følelse. 

Ikke noe jeg kunne kjenne på etter det var gått 3 timer, da jeg la meg. Ikke mer trøtt enn før, ikke lenger søvn enn før, ikke mindre tanker enn før. 

Har hatt hodepine i dag, men det er sikkert varmen. Eller en Sobril jeg tok da jeg stod opp...

 

Anonymkode: a1e21...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Prøvde en i går, ble litt svimmel etter ca 45 min. Litt trøtt kanskje, men mest sånn «tatt-to-øl» følelse. 

Ikke noe jeg kunne kjenne på etter det var gått 3 timer, da jeg la meg. Ikke mer trøtt enn før, ikke lenger søvn enn før, ikke mindre tanker enn før. 

Har hatt hodepine i dag, men det er sikkert varmen. Eller en Sobril jeg tok da jeg stod opp...

 

Anonymkode: a1e21...d1f

Jeg tar seroquel på sengekanten, men pleier å lese før jeg sover. Men tre timer før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Prøvde en i går, ble litt svimmel etter ca 45 min. Litt trøtt kanskje, men mest sånn «tatt-to-øl» følelse. 

Ikke noe jeg kunne kjenne på etter det var gått 3 timer, da jeg la meg. Ikke mer trøtt enn før, ikke lenger søvn enn før, ikke mindre tanker enn før. 

Har hatt hodepine i dag, men det er sikkert varmen. Eller en Sobril jeg tok da jeg stod opp...

 

Anonymkode: a1e21...d1f

Seroquel tas 0,5 - 2 timer før leggetid. Etter tre timer begynner det å nærme seg halveringstiden, så det er ikke rart at du ikke kjente særlig effekt da. 

Anonymkode: bee5c...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seroquel tas 0,5 - 2 timer før leggetid. Etter tre timer begynner det å nærme seg halveringstiden, så det er ikke rart at du ikke kjente særlig effekt da. 

Anonymkode: bee5c...73f

TS;

jeg lå i sengen etter jeg hadde tatt tabl. Kikket litt på FB og hørte på lydbok. 

Men uansett er det vel naturlig å kjenne litt ekstra etter, når man prøver ny medisin, eller?

Anonymkode: a1e21...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 19.7.2018 den 16.49, Janus30 skrev:

Nei, jeg gjør ikke det. Dårlig søvn derimot gjør meg umiddelbart tregere kognitivt, irritabel og tristere. At jeg nå har stabilt grei søvn gjør at det generelle funksjonsnivået er bedre. 

Det skal ikke så veldig mange netter med lite søvn til før det er fare på ferde. Når det går over et visst nivå "oppover", er ikke Seroquel alene nok for å gi meg søvn. Da må jeg legge til Imovane noen dager for å komme inn i et sunt søvnmønster. 

Takk for svar😊

Anonymkode: 9c162...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...