Gå til innhold

Bivirkning Seroquel vs Tolvon


Villanda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, mindre. 

Nå snakker jeg primært om lave doser. I små doser er begge to i praksis omtrent bare allergimedisiner som hjelper for søvn. Men mianserin kan gi vektøkning i mindre doser enn quetiapin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, issomethingwrong skrev:

Nei, mindre. 

Nå snakker jeg primært om lave doser. I små doser er begge to i praksis omtrent bare allergimedisiner som hjelper for søvn. Men mianserin kan gi vektøkning i mindre doser enn quetiapin.

Hvorfor skal aeoquwl tas en time før mat ved behandling av mani og schizofreni og før sengetid ved depresjon?

Anonymkode: a0e1e...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, issomethingwrong skrev:

Nei, mindre. 

Nå snakker jeg primært om lave doser. I små doser er begge to i praksis omtrent bare allergimedisiner som hjelper for søvn. Men mianserin kan gi vektøkning i mindre doser enn quetiapin.

I høyere doser da? Men jeg husker ikke hvilke dose jeg tenkte på da jeg spurte 🤣

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal aeoquwl tas en time før mat ved behandling av mani og schizofreni og før sengetid ved depresjon?

Anonymkode: a0e1e...6c8

Seroquel er både et antipsykotikum og et antidepressiv og et antimanisk middel. Det høres rart ut, men det er dosen det kommer an på.

Mot depresjon hjelper Seroquel ved å bedre søvnkvalitet og dempe negative tanker. Da brukes gjerne tabletter som skal virke umiddelbart. Mot psykotiske tilstander brukes en høyere dose som skal ha jevn effekt hele døgnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, issomethingwrong skrev:

Seroquel er både et antipsykotikum og et antidepressiv og et antimanisk middel. Det høres rart ut, men det er dosen det kommer an på.

Mot depresjon hjelper Seroquel ved å bedre søvnkvalitet og dempe negative tanker. Da brukes gjerne tabletter som skal virke umiddelbart. Mot psykotiske tilstander brukes en høyere dose som skal ha jevn effekt hele døgnet. 

Men hvorfor en time før måltid ved Mani og ikke ved depresjon??

Anonymkode: a0e1e...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar

Det som slår deg ut når du er depressiv gir deg forhåpentligvis mer bakkekontakt og rompero når du er manisk. Dermed tåler man det på dagen uten å sovne. Sånn har jeg det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...