Gå til innhold

Alkohol igjen.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Hva kan skje om man drikker endel alkohol når en tar medisiner? Ingenting? Hvorfor er det ikke anbefalt? Står jo at man ikke skal drikke når man tar latuda, men det gjør jo folk? Tar meg en cider nå, men så tør jeg bare ta en. Det er litt kjipt det. Flere som drikker og tar medisiner?Sist jeg tok en cider tok jeg vival etterpå, men en cider har vel ingenting å si?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Jeg har lyst å drikke til jeg blir litt rusa, litt virkelighetsflukt. Er det lov? Kanskje jeg takler ting bedre da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hva kan skje om man drikker endel alkohol når en tar medisiner? Ingenting? Hvorfor er det ikke anbefalt? Står jo at man ikke skal drikke når man tar latuda, men det gjør jo folk? Tar meg en cider nå, men så tør jeg bare ta en. Det er litt kjipt det. Flere som drikker og tar medisiner?Sist jeg tok en cider tok jeg vival etterpå, men en cider har vel ingenting å si?

Sist jeg drakk en god del alkohol var jeg psykisk mye dårligere i to uker. En cider eller to går helt greit uten at jeg kjenner noe spesielt.

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har lyst å drikke til jeg blir litt rusa, litt virkelighetsflukt. Er det lov? Kanskje jeg takler ting bedre da. 

Det er ingen som kan forhindre deg, men jeg tror ikke det kommer noe godt ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har lyst å drikke til jeg blir litt rusa, litt virkelighetsflukt. Er det lov? Kanskje jeg takler ting bedre da. 

Nei, det er veldig dumt.

Anonymkode: b7b65...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Fionys skrev:

Sist jeg drakk en god del alkohol var jeg psykisk mye dårligere i to uker. En cider eller to går helt greit uten at jeg kjenner noe spesielt.

Det er ingen som kan forhindre deg, men jeg tror ikke det kommer noe godt ut av det.

Ok. Før når jeg drakk var jeg dårlig i flere uker etterpå jeg og men tenker ikke å drikke så mye da. Men det er ikke farlig altså? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er veldig dumt.

Anonymkode: b7b65...3fc

Det er ikke det at jeg vil bli drita,bare drikke så jeg kjenner det godt. Er det best å ikke ta latuda og seroquel om kvelden da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er ikke det at jeg vil bli drita,bare drikke så jeg kjenner det godt. Er det best å ikke ta latuda og seroquel om kvelden da? 

Det beste er ikke å kombinere latuda, seroquel, vival og alkohol. Men hvis du vil bli dårlige, kjør i vei.

Anonymkode: b7b65...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Før når jeg drakk var jeg dårlig i flere uker etterpå jeg og men tenker ikke å drikke så mye da. Men det er ikke farlig altså? 

Du får prøve for å se om synes det føles bedre, men jeg tror ikke du får den effekten du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det beste er ikke å kombinere latuda, seroquel, vival og alkohol. Men hvis du vil bli dårlige, kjør i vei.

Anonymkode: b7b65...3fc

Nei vil ikke bli dårlig. Så det kan man bli? Det er resultatet? Hadde jo vært flaut å ringe legevakten for noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Fionys skrev:

Du får prøve for å se om synes det føles bedre, men jeg tror ikke du får den effekten du ønsker.

Ok. Får prøve meg frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kan ikke drive å ta vival så ofte heller,og alkohol kan jo roe nervene? 

Synes hele planen din høres ut som en dårlig ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Fionys skrev:

Synes hele planen din høres ut som en dårlig ide.

Ja det syntes mannen min og,men det er jo ikke noe bedre å ta vival? Flere i psykiatrien har sagt til meg at alkohol og vival virker likt. Men det er jeg ikke enig i da, kjenner forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja det syntes mannen min og,men det er jo ikke noe bedre å ta vival? Flere i psykiatrien har sagt til meg at alkohol og vival virker likt. Men det er jeg ikke enig i da, kjenner forskjell. 

Må du "roe nervere" på alkohol / vival? 

Anonymkode: b7b65...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må du "roe nervere" på alkohol / vival? 

Anonymkode: b7b65...3fc

Føler for det. Har jo spurt sykepleieren om det er noe annet jeg kan få for uroen jeg føler, men det var det visst ikke. Måtte jobbe med det, men det er litt vanskelig når alt uroer meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men jeg føler drittmat og hjelper på den uroen,det er å velge mellom tre onder. I dag har jeg spist mye, det hjelper litt men får jo dårlig samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes grunnlaget ditt for å drikke alkohol er feil. Det er det som bekymrer meg og ikke medisinene alene. Det er sånt som fører til avhengighet/alkoholisme.

Det er OK å ta en øl eller cider for å ha det gøy. Det er OK å spise god mat når man skal kose seg. Men det er ikke OK å spise eller drikke for å fjerne vonde følelser.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Jeg synes grunnlaget ditt for å drikke alkohol er feil. Det er det som bekymrer meg og ikke medisinene alene. Det er sånt som fører til avhengighet/alkoholisme.

Det er OK å ta en øl eller cider for å ha det gøy. Det er OK å spise god mat når man skal kose seg. Men det er ikke OK å spise eller drikke for å fjerne vonde følelser.

Så det er ikke farlig å blande med medisiner? Min mann sa "Jeg vet hvordan du er, en sommer drakk du hver dag". Det var like før jeg ble innlagt sist, so what? Tenker jeg. Det er jo mitt liv. I dag har jeg spist for å fjerne vonde følelser, jeg sliter sånn for tiden. Sykepleieren var her i dag, men følte ikke han tok meg på alvor. Skriver vel bare at jeg er symptomfri, bortsett fra at jeg ser noen lys. Og takk Gud for de lysene, de er fortsatt med meg fra den andre siden tenker jeg da. Jeg har det ikke bra, hva er da vitsen med å være fri for psykosesymptomer? Vurderer sterkt å slutte med medisiner, da får jeg det bedre. Da har jeg det åndelige, ikke alt dette vanskelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så det er ikke farlig å blande med medisiner? Min mann sa "Jeg vet hvordan du er, en sommer drakk du hver dag". Det var like før jeg ble innlagt sist, so what? Tenker jeg. Det er jo mitt liv. I dag har jeg spist for å fjerne vonde følelser, jeg sliter sånn for tiden. Sykepleieren var her i dag, men følte ikke han tok meg på alvor. Skriver vel bare at jeg er symptomfri, bortsett fra at jeg ser noen lys. Og takk Gud for de lysene, de er fortsatt med meg fra den andre siden tenker jeg da. Jeg har det ikke bra, hva er da vitsen med å være fri for psykosesymptomer? Vurderer sterkt å slutte med medisiner, da får jeg det bedre. Da har jeg det åndelige, ikke alt dette vanskelige. 

Du får det ikke bedre uten medisiner enn med riktig medisin og riktig dose.

Hvis jeg var deg ville jeg ikke drukket alkohol enda. Grunnen til det er som jeg skriver, det er feil grunnlag å drikke på og du risikerer et nytt problem i tillegg til de du allerede har, og du er ikke stabilisert mht sykdommen din. Psykisk lidelse og alkohol er en dårlig mix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
14 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du får det ikke bedre uten medisiner enn med riktig medisin og riktig dose.

Hvis jeg var deg ville jeg ikke drukket alkohol enda. Grunnen til det er som jeg skriver, det er feil grunnlag å drikke på og du risikerer et nytt problem i tillegg til de du allerede har, og du er ikke stabilisert mht sykdommen din. Psykisk lidelse og alkohol er en dårlig mix.

Ok. Vet ikke hva som er riktig medisin og riktig dose,tror ikke de bryr seg her og nå er det ferie. Blir visst aldri stabil selv om sykepleieren sier jeg er psykisk stabil. Men det betydde ikke at jeg hadde det bra, bare at jeg var den samme over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...