Gå til innhold

Lyrica på blå resept?


Betti 11

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg har lest riktig. Jeg har ingen tillit i hjernen min. På felleskatalogen stå det at lyrica er på blå resept. Det må vare nytt eller jeg hallusinerte. Da gå jeg til legen etter ferie og prøver om det virker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
37 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg vet ikke om jeg har lest riktig. Jeg har ingen tillit i hjernen min. På felleskatalogen stå det at lyrica er på blå resept. Det må vare nytt eller jeg hallusinerte. Da gå jeg til legen etter ferie og prøver om det virker for meg.

Legen måtte søke helfo i mitt tilfelle, nå kan jeg få det gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Legen måtte søke helfo i mitt tilfelle, nå kan jeg få det gratis. 

 Jeg kan nå få det gratis også håper jeg. Legen min er på ferie nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, kupton skrev:

Den kan gis på blå resept på to indikasjoner: 1 Epilepsi.  2 Lindrende behandling i livets sluttfase.

God å vitte, jeg snakker med legen om det. Jeg trenger i alle fall en annen medisin. Når jeg gå på høgre dose med neurontin enn 3000 mg få jeg sterke bivirkninger og smerter har jeg likevel. Jeg må se om jeg kan betale lyrica selv. Vet du om det fins andre alternativer mot nervesmerter?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Man kan og få refusjon på behandling av nevropatisk smerte, men da må man først ha forsøkt Neurontin og spesialist må søke Helfo særskilt. Aktuelle spesialister er i regelen nevrolog eller anestesilege, siden det er disse som behandler slike tilstander. Etter hva jeg har hørt av andre, pleier dette å gå greit. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Et alternativ mot nervesmerter er Sarotex. Et eldre AD egentlig.

Tusen takk. Jeg kan snakke med legen om det. Nå er ferietid og jeg vet ikke hvordan det gå videre. Jeg trenger en henvisning til nevrolog om å få lyrica gratis. Hva gjør en nevrolog egentlig? Null peiling og det er så slitsom. Dette forumet er en stor hjelp for uvittende som meg. Du har god kjennskap flott. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Betti 11 skrev:

Tusen takk. Jeg kan snakke med legen om det. Nå er ferietid og jeg vet ikke hvordan det gå videre. Jeg trenger en henvisning til nevrolog om å få lyrica gratis. Hva gjør en nevrolog egentlig? Null peiling og det er så slitsom. Dette forumet er en stor hjelp for uvittende som meg. Du har god kjennskap flott. 😊

Dersom du primært ønsker hjelp i forhold til smerteproblematikk, så er det bedre med henvisning til spesialist i smertemedisin enn nevrolog. 

Anonymkode: 50825...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du primært ønsker hjelp i forhold til smerteproblematikk, så er det bedre med henvisning til spesialist i smertemedisin enn nevrolog. 

Anonymkode: 50825...ace

Det forslå sykepleieren min. Jeg håper hun fikk snakke med fastlegen min. Neste uke har jeg en time hos sykepleieren da kan jeg spørre henne hva vi skal gjøre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...