Gå til innhold

Fortelle samboer om selvskading. Hvordan??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan skal jeg si til min samboer at jeg har selvskadet?? Har rispet meg og små kuttet.

Selvskading er litt tabu tema enda. Får mere "kjeft" enn omsorg.. 

Anonymkode: f9c7d...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg si til min samboer at jeg har selvskadet?? Har rispet meg og små kuttet.

Selvskading er litt tabu tema enda. Får mere "kjeft" enn omsorg.. 

Anonymkode: f9c7d...cc2

Hva er grunnen til at du ønsker å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, XbellaX skrev:

Hva er grunnen til at du ønsker å dele?

Så h*n ikke finner det ut selv. Kan bli godt synlig

Anonymkode: f9c7d...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så h*n ikke finner det ut selv. Kan bli godt synlig

Anonymkode: f9c7d...cc2

Skjønner. Det kan være ganske vanskelig å få den type informasjon som pårørende. Usikker om det finnes en spesielt god måte å gjøre det på, jeg tror det handler mer om hvordan du sier det du sier fremfor hva det er du sier. Bruk tid, ta det en gang dere er rolige og avslappet og vær tilgjengelig for hans reaksjoner. Både sinne, tristhet, fortvilelse er ganske vanlig. Dersom du går i behandling kan èn måte å gjøre dette på være å ta samtalen om temaet sammen med behandler (evt fastlege), din samboer og deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...