Villanda Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Finnes et skåringsverktøy/skjema som kan skille slitenhet og depresjon? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Ja. Hvile 😀 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilie Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Hmmm. Hvile hjelper ikke. Jeg blir verre av å hvile, tror jeg. Men spørsmålet er hvorvidt jeg klarer å hvile da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villanda Skrevet 20. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2018 (endret) 2 timer siden, kupton skrev: Ja. Hvile 😀 Hvor lenge, etter et år med hardkjør? Eller et halvt. Hvilt mye siste halvår egentlig, vært mye sykmeldt. Vellykket behandla for depresjon (Eller slitenhet?) fra slutten av februar til midten(?) av mai (beh. strakk seg ut pga opphold i påske og pga. syke barn). Følte meg uthvilt og bra noen uker. Så er slitenheten/blandingstilstand(?)/deoresjon(?) tilbake. Jeg har problem med å stole på at jeg bare er sliten. Ingen andre verktøy? Noe ved depresjon man ikke ser ved slitenhet f.e.? Er det noen gradsforskjeller? Endret 20. juli 2018 av Villanda 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villanda Skrevet 20. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2018 (endret) 9 minutter siden, Villanda skrev: Hvor lenge, etter et år med hardkjør? Eller et halvt. Hvilt mye siste halvår egentlig, vært mye sykmeldt. Vellykket behandla for depresjon (Eller slitenhet?) fra slutten av februar til midten(?) av mai (beh. strakk seg ut pga opphold i påske og pga. syke barn). Følte meg uthvilt og bra noen uker. Så er slitenheten/blandingstilstand(?)/deoresjon(?) tilbake. Jeg har problem med å stole på at jeg bare er sliten del om jeg ser at jeg har grunn å være det. Kan man utelukke depresjon når man har grunn til å være sliten? Ingen andre verktøy? Noe ved depresjon man ikke ser ved slitenhet f.e.? Er det noen gradsforskjeller? Endret 20. juli 2018 av Villanda 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 20. juli 2018 Del Skrevet 20. juli 2018 Initiativløshet, økt trøttbarhet, økt søvn er felles. Anhedoni, nedsatt søvn, nedsatt matlyst, pessimisme, urimelig skyldfølelse, sterkt redusert selvfølelse er ikke typisk for slitenhet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villanda Skrevet 20. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2018 1 time siden, kupton skrev: Initiativløshet, økt trøttbarhet, økt søvn er felles. Anhedoni, nedsatt søvn, nedsatt matlyst, pessimisme, urimelig skyldfølelse, sterkt redusert selvfølelse er ikke typisk for slitenhet. Ok. Så med initiativløshet, økt trøttbarhet, anhedoni, pessimisme, skyldfølelse (usikker på om rimelig eller urimelig), skår på mellom 20 og 27 på bdi (flere punkt jeg var usikker) taler det for depresjon? Begynte (igjen) for noen uker siden, tre-fire tror jeg. Har dog hatt noen hypomane (tror jeg) tendenser innimellom, som en blandingstilstand i et par dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.