Gå til innhold

«En gang ustabil - alltid ustabil»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir man «dømt» pga at man har vært syk og ustabil for resten av livet? 

Anonymkode: a87a3...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, men det kan noen ganger ta lang tid før folk venner seg til at ting ikke er som de var. 

Anonymkode: a6932...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir man «dømt» pga at man har vært syk og ustabil for resten av livet? 

Anonymkode: a87a3...0f1

Nei. Jeg var syk og ustabil da jeg var ung, er ikke det nå lenger og ingen dømmer meg for det. Nå er jeg ganske rolig av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever dessverre at jeg «dømmes» ut fra tidligere sykdom og adferd. Jeg har endret meg, men det hjelper ingenting. Fortiden forfølger meg, og det gjør vondt. 

Anonymkode: a87a3...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever dessverre at jeg «dømmes» ut fra tidligere sykdom og adferd. Jeg har endret meg, men det hjelper ingenting. Fortiden forfølger meg, og det gjør vondt. 

Anonymkode: a87a3...0f1

På hvilke måter kommer dette til uttrykk?

Det høres litt rart ut at endring ikke har hjulpet noe. Av og til er det imidlertid slik at selv om hyppigheten av lite ønsket atferd har gått ned, så vil omgivelsene gjenkjenne denne typen atferd selv om det ikke forekommer så hyppig lenger. Dermed kan man risikere å få kontante tilbakemeldinger når atferden forekommer, uten at det trenger å bety at omgivelsene ikke også ser endringene. 

Anonymkode: b52cb...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever dessverre at jeg «dømmes» ut fra tidligere sykdom og adferd. Jeg har endret meg, men det hjelper ingenting. Fortiden forfølger meg, og det gjør vondt. 

Anonymkode: a87a3...0f1

Sånn opplever jeg at fastlegen tenker om meg. Det blir bytte snart om ikke hun innser at jeg er betraktelig bedre enn for to år siden. 

Anonymkode: 2276d...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja opplever selv at jeg er blitt "dømt" slik. DPS skrev feil i epikriser til fastlegen som igjen brukte samne opplysninger i henvisninger til DPS fordi h*n antok at jeg var slik DPS hadde beskrevet i tidligere epikrise noe som igjen gjorde at DPS skrev samme uriktige opplysninger i epikriser til fastlegen. Ingen tok det opp med meg eller spurte om ting faktisk stemte. Uriktige opplysninger har blitt utvekslet mellom fastlege og DPS i flere år uten at jeg fikk uttale meg om de. Snakk om runddans med forviklinger. Men nå virker det som DPS har begynt å forstå ting og de har beklaget feil de har gjort. Og jeg har byttet fastlege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
På 20.7.2018 den 10.10, AnonymBruker skrev:

Blir man «dømt» pga at man har vært syk og ustabil for resten av livet? 

Anonymkode: a87a3...0f1

Fins folk som dømmer folk for alltid. 

Nei man er ikke dømt til å være ustabil for alltid. Lev dagen i dag og gjør alt så bra som du kan. Da kan ingen dømme deg. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veldig ustabil før, men har endret meg mye. Er fortsatt litt ustabil, men føler at fastlegen ser på meg som noenlunde stabil (Kanskje han bare ser i forhold til hvordan jeg var før)

Føler også at omgivelsene ser på meg som mer stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...