Gå til innhold

Lurest for minst blødning ferie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Etter å ha brukt flere brett med Microgynon sammenhengende, kom det bittelitt småblødning i dag. Jeg reiser på ferie torsdag. Hva er lurest nå da tro? Ta ukespause fra i morgen og håpe blødningen kommer i gang så fort som mulig, eller bare satse på at det blir minimalt med småblødninger og utsette ukespausen til etter ferien? 

Anonymkode: b6e36...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det anbefales å holde tre dagers pause og så starte på igjen. God ferie, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det anbefales å holde tre dagers pause og så starte på igjen. God ferie, vennlig hilsen Mette

Takk for svar! Så det holder med 3 dagers pause? Jeg vet ikke om blødningen rekker å komme i gang på 3 dager uten engang. Derfor jeg er usikker på om jeg tør ta sjansen på å ta pause. Det er tross alt bedre med småblødninger enn ordentlig blødning i flere dager på strandferie. 

Anonymkode: b6e36...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg må ta 3 dagers pause så kommer alltid mensen for fullt den fjerde dagen da jeg fortsetter med p pillene igjen. Å da bruker jeg å ta 3 dagers pause for at jeg spotter brunt som går over til rødt.Det er når jeg er lei av spottingen at jeg bestemmer meg for å ta 3 dagers pille pause. En ting til jeg har funnet ut. Er at jeg spotter/blør mindre de 3 dagene jeg har pille pause. Ganske bakvendt.

Anonymkode: 2dc54...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg må ta 3 dagers pause så kommer alltid mensen for fullt den fjerde dagen da jeg fortsetter med p pillene igjen. Å da bruker jeg å ta 3 dagers pause for at jeg spotter brunt som går over til rødt.Det er når jeg er lei av spottingen at jeg bestemmer meg for å ta 3 dagers pille pause. En ting til jeg har funnet ut. Er at jeg spotter/blør mindre de 3 dagene jeg har pille pause. Ganske bakvendt.

Anonymkode: 2dc54...5b1

Høres kjent ut, og da skjærer det seg med ferien min. Ikke kult med strand og verken småblødninger eller ordentlig blødning. 

Anonymkode: b6e36...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det slår ikke feil. Det er som velge mellom kobra og pest. Småblø eller ta pause og ødelegge flere dager fremover. Har forresten menskramper også når jeg spotter/små blør. Det er også ganske så slitsomt utover flere dager. Er ikke utredet for endometriose. Men har alle tegn på det.

Anonymkode: 2dc54...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det slår ikke feil. Det er som velge mellom kobra og pest. Småblø eller ta pause og ødelegge flere dager fremover. Har forresten menskramper også når jeg spotter/små blør. Det er også ganske så slitsomt utover flere dager. Er ikke utredet for endometriose. Men har alle tegn på det.

Anonymkode: 2dc54...5b1

Nå heller jeg mot småblødninger. Har aldri ventet i nesten to uker med å ta pause når de først har begynt, så vet ikke hvordan det vil utvikle seg da. Søren og. 

Anonymkode: b6e36...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

OK, tre dager er nok, men kanskje du like gjerne kan fortsette i og med at blødningen er liten. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.7.2018 den 18.44, Mette Moen, Gynekolog skrev:

OK, tre dager er nok, men kanskje du like gjerne kan fortsette i og med at blødningen er liten. Vennlig hilsen Mette

Takk for svar, men jeg var så dum at jeg sluttet. 3 dag uten nå og fortsatt ingen blødning. Nå mister jeg helt lysten på å dra. 

Anonymkode: b6e36...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.7.2018 den 18.44, Mette Moen, Gynekolog skrev:

OK, tre dager er nok, men kanskje du like gjerne kan fortsette i og med at blødningen er liten. Vennlig hilsen Mette

Så nå jeg kan egentlig starte på pillen igjen i morgen alt? Vet du om det vil gi mer eller mindre blødning i så fall? 

Anonymkode: b6e36...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...