Gå til innhold

Dårlig og fortvilet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er så vanskelig. Vet ikke hvordan holde ut dagene. Skulle gjerne snakke med noen,  ha noen rundt meg. Det er ferietid. Folk er opptatt. Trives vanligvis i eget selskap. Kan ikke kontakte legevakt heller, for tør uansett ikke prøve ta livet av meg selv om jeg helst skulle vært død.

Anonymkode: 3d823...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så vanskelig. Vet ikke hvordan holde ut dagene. Skulle gjerne snakke med noen,  ha noen rundt meg. Det er ferietid. Folk er opptatt. Trives vanligvis i eget selskap. Kan ikke kontakte legevakt heller, for tør uansett ikke prøve ta livet av meg selv om jeg helst skulle vært død.

Anonymkode: 3d823...24d

Da er vi to. Er også ensom. Folk er opptatte med sitt ja. Helt stille her.. Ingen tar kontakt, ingen bryr seg.. Jeg har prøvd å sende hyggelige feriesms, men får ikke svar.. Av og til får jeg snap der venner viser hvor hyggelig de har det med sol, sommer og aktiviteter.. Jeg har det også veldig vanskelig.. Tror ikke legevakt kan bidra med noe "omsorg" på den måten vi trenger det. 

Anonymkode: 7aa29...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er så vanskelig. Vet ikke hvordan holde ut dagene. Skulle gjerne snakke med noen,  ha noen rundt meg. Det er ferietid. Folk er opptatt. Trives vanligvis i eget selskap. Kan ikke kontakte legevakt heller, for tør uansett ikke prøve ta livet av meg selv om jeg helst skulle vært død.

Anonymkode: 3d823...24d

Hva med en innleggelse? Der har du jo folk rundt deg hele tiden? Ikke det at jeg er glad i sommervikarer, men tenker på de andre pasientene. Er mye alene jeg også selv om jeg bor med mann og en sønn, føler meg helt ubrukelig i grunn. Og ingenting vil jeg heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hva med en innleggelse? Der har du jo folk rundt deg hele tiden? Ikke det at jeg er glad i sommervikarer, men tenker på de andre pasientene. Er mye alene jeg også selv om jeg bor med mann og en sønn, føler meg helt ubrukelig i grunn. Og ingenting vil jeg heller. 

Ikke alle kan legge seg inn så enkelt. Det kan vare lurt å snakke med noen fra hjelpetelefonen. Kirkens sos eller mental helse.

Anonymkode: 7a4d4...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle kan legge seg inn så enkelt. Det kan vare lurt å snakke med noen fra hjelpetelefonen. Kirkens sos eller mental helse.

Anonymkode: 7a4d4...5d9

Ok. Her går det an tror jeg, hadde jeg vært dårlig og bedt om innleggelse tror jeg jeg hadde fått det. Er vel heldige her da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Her går det an tror jeg, hadde jeg vært dårlig og bedt om innleggelse tror jeg jeg hadde fått det. Er vel heldige her da. 

Det er du. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig å snakke med fastlegen når man er veldig dårlig. Psykiatriske hjelpetjeneste i kommunen kan man benytte seg også. Det er en lavterskeltilbud. Så trenger du ingen henvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen som vet hvilke fylker, deler av landet eller kommuner det er lett å få innleggelse og hvilke som er vanskelige?

Anonymkode: fd812...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet hvilke fylker, deler av landet eller kommuner det er lett å få innleggelse og hvilke som er vanskelige?

Anonymkode: fd812...940

På vestlandet er det vanskelig å legges inn. Her blir det første valg psykiatriske sykepleier i kommunen som hjelper med samtaler og vurderer om du blir henvist fordi de anbefaler det eller ikke. Når du har en alvorlig sinnslidelse er det lettere å komme inn fordi de har allerede en diagnose. Har du allerede en diagnose? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Betti 11 skrev:

På vestlandet er det vanskelig å legges inn. Her blir det første valg psykiatriske sykepleier i kommunen som hjelper med samtaler og vurderer om du blir henvist fordi de anbefaler det eller ikke. Når du har en alvorlig sinnslidelse er det lettere å komme inn fordi de har allerede en diagnose. Har du allerede en diagnose? 

Ja, er bl.a.bipolar.

Anonymkode: fd812...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Betti 11 skrev:

På vestlandet er det vanskelig å legges inn. Her blir det første valg psykiatriske sykepleier i kommunen som hjelper med samtaler og vurderer om du blir henvist fordi de anbefaler det eller ikke. Når du har en alvorlig sinnslidelse er det lettere å komme inn fordi de har allerede en diagnose. Har du allerede en diagnose? 

Har en diagnose ja

Anonymkode: 3d823...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har en diagnose ja

Anonymkode: 3d823...24d

Når det er akkut kan du deg forhøre med legevakta eller over fastlegen. Kanskje andre her kan nevne deg andre steder. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Betti 11 skrev:

Når det er akkut kan du deg forhøre med legevakta eller over fastlegen. Kanskje andre her kan nevne deg andre steder. Lykke til.

Ja, det må i hvertfall stoppes merker jeg.

Anonymkode: fd812...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er vi to. Er også ensom. Folk er opptatte med sitt ja. Helt stille her.. Ingen tar kontakt, ingen bryr seg.. Jeg har prøvd å sende hyggelige feriesms, men får ikke svar.. Av og til får jeg snap der venner viser hvor hyggelig de har det med sol, sommer og aktiviteter.. Jeg har det også veldig vanskelig.. Tror ikke legevakt kan bidra med noe "omsorg" på den måten vi trenger det. 

Anonymkode: 7aa29...02e

Jeg er ikke bitter. Naturlig at folk er bortreist i ferien. Sende Snap er vel en måte å holde kontakt på? Sårt å ikke få svar sikkert.

Anonymkode: 3d823...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke bitter. Naturlig at folk er bortreist i ferien. Sende Snap er vel en måte å holde kontakt på? Sårt å ikke få svar sikkert.

Anonymkode: 3d823...24d

Ingen rar kontakt. Får ikke svar. Sender Snap?

Anonymkode: 3d823...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...