Gå til innhold

Mye bruk av digitale medier knyttes til ADHD-symptomer hos amerikanske ungdommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://forskning.no/internett-barn-og-ungdom/mye-bruk-av-digitale-medier-knyttes-til-adhd-symptomer-hos-amerikanske-ungdommer/1213865

I en ny studie så amerikanske forskere at ungdommer som brukte digitale medier mye, som for eksempel å være på sosiale medier, sende meldinger, spille spill, chatte, shoppe og streame musikk og video, i større grad så ut til å oppleve ADHD-symptomer.

Anonymkode: e9ff6...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://forskning.no/internett-barn-og-ungdom/mye-bruk-av-digitale-medier-knyttes-til-adhd-symptomer-hos-amerikanske-ungdommer/1213865

I en ny studie så amerikanske forskere at ungdommer som brukte digitale medier mye, som for eksempel å være på sosiale medier, sende meldinger, spille spill, chatte, shoppe og streame musikk og video, i større grad så ut til å oppleve ADHD-symptomer.

Anonymkode: e9ff6...6a4

Det er ikke så rart siden hjernen er fokusert på nettet og ikke i "den virkelige" verden over tid vil jeg si. Man venner på en måte hjernen til å rette fokus på noe hele tiden og det er nok ikke så bra over tid. Det samme tror jeg også gjelder for voksne.

Anonymkode: 7e268...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg tror også man er inne på noe her. Synes det burde bli mer aksept i samfunnet for å ta mediapauser. Man blir regnet som veldig egoistisk tror jeg hvis man bare synes om å ha det stille i perioder hvor man trenger det kanskje og kanskje ikke har så mange abonnementer på ting også på grunn av egen økonomi.

Man kan jo få store anfektelser når man leser aviser i dag og menneskelig tragedie. Men man trenger å ha fokus alle steder i dag også på helsa si. Tenker i det stille for meg selv at bare ikke det er like skadelig som røyking og sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Håper ikke jeg tar munnen for full igjen som jeg pleier men det kan virke som enkelte bare pusher uhelse på folk. Men vi skal alle leve selvsagt.

Jeg føler redusert bruk av media hjelper meg mye ,men vi er forskjellige og med ofte veldig forskjellige forutsetninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...