Gå til innhold

Hvordan bruke lyrica?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har blitt satt på 75 mg x 2 for angst. 

1. Hvordan unngår jeg å bli avhengig? Bør jeg ta en pause etter en periode og i så fall hvor lenge?

2. Kan man veksle mellom sobril og lyrica for å unngå avhengighet av den ene eller den andre?

3. Hvordan merker man at man har blitt avhengig, er det når fastsatt dose ikke lengre har effekt?

Har stått på sobril i perioder, men har alltid sluttet uten problemer og uten å måtte øke dosen. Forhåpentligvis et godt tegn(?) 

 

Tusen takk for svar!

 

 

 

Anonymkode: cf288...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Leser så mye dårlig om lyrica og blir redd. Er det bedre å ta sobril en periode? 

Anonymkode: cf288...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg prøvde Lyrica. Jeg ble akkurat som jeg var full da jeg tok 2dre dose. Det gikk over fort. Det hjalp litt på bekymringsangst. Men ikke så mye på annen angst følte jeg. Feks jeg ville ikke tatt Lyrica som hjelp før en tannlegetime. Uansett en dyr medisin, så kanskje god gammel Sobril er bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel tro at Lyrica i større grad har et misbrukspotensial enn et avhengighetspotensial. Jeg ville ikke bekymret meg for avhengighet på 2x75 mg.  Bruk det som legen sier, men du skal selvfølgelig ikke øke dosen på egen hånd. 

Det hjelper dessverre ikke å bytte Lyrica og Sobril. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...