Gå til innhold

Tannlegeangst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

(Skriver dette innlegget her da det gjelder angst)

Hei. Har de siste 3 årene hatt GAD og panikkangst. Har ikke vært til tannlege siden før jeg fikk diagnosene. Bør oppsøke tannlege snart pga tannverk, men hva gjelder GAD så har ikke den noen begrensning - spørsmålet er: klarer ikke borre uten beroligende. Hvordan skal jeg gå frem for å få ordnet det? Bør jeg ringe og si det allerede per telefon eller er det nok å si det ved oppmøte? Går på 50 mg zoloft og 100 mg metoprolol pga angst

Anonymkode: 8ed9c...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En måte å gå frem på: 1. Du ordner en enkeltdose beroligende hos fastlegen din. 2. Du forteller tannlegen allerede ved timebestilling at du har denne utfordringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar.

Kan ikke tannlegen fikse det? Vil helst unngå å oppsøke fastlegen dersom tannlegen kan fikse denne enkeltdosen. En stor del av angsten min er mindreverdighetskomplekser, da jeg har dårlig selvfølelse, så jeg hater å  bruke tiden til andre/føle meg til bry.

Vil helst ikke ha leksing om at jeg må oppsøke angsten og  jobbe med selvfølelsen osv. Er klar over dette og oppsøker angsten meeer enn nok. Går også i terapi. 

 

 

 

Anonymkode: 8ed9c...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorPrøysen

Tannlegen kan gi deg beroligende, men ring på forhånd, kanskje vil de at du skal ta det litt før timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kommentar: Hvis du bruker betablokker mot kroppslige angstsymptomer, vil Metoprolol kun hjelpe på hjertebank. Hvis du har problemer med svetting, rødming, skjelving, osv. vil en ikke-selektiv betablokker fungere bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Bare en kommentar: Hvis du bruker betablokker mot kroppslige angstsymptomer, vil Metoprolol kun hjelpe på hjertebank. Hvis du har problemer med svetting, rødming, skjelving, osv. vil en ikke-selektiv betablokker fungere bedre. 

Benzo er klart best hos tannlegen.

Anonymkode: e3afc...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Benzo er klart best hos tannlegen.

Anonymkode: e3afc...cb4

Sant. Men hva har det med benzo og tannlegen å gjøre? Jeg kommenterte noe annet i innlegget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Kan en lege foeskrive en enkeltdose? Det har jeg virkelig til gode å se. Eneste jeg har vært borti enkeltdoser er på DPS - dersom de har preparatet liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, FjellOgDalar skrev:

Kan en lege foeskrive en enkeltdose? Det har jeg virkelig til gode å se. Eneste jeg har vært borti enkeltdoser er på DPS - dersom de har preparatet liggende.

Vet ikke, men man kan sikkert få av tannlegen?

Anonymkode: e3afc...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Kan ikke tannlegen fikse det? Vil helst unngå å oppsøke fastlegen dersom tannlegen kan fikse denne enkeltdosen. En stor del av angsten min er mindreverdighetskomplekser, da jeg har dårlig selvfølelse, så jeg hater å  bruke tiden til andre/føle meg til bry.

Vil helst ikke ha leksing om at jeg må oppsøke angsten og  jobbe med selvfølelsen osv. Er klar over dette og oppsøker angsten meeer enn nok. Går også i terapi. 

 

 

 

Anonymkode: 8ed9c...88e

Jo, tannlegen kan gi deg nødvendige medikamenter for at du skal klare å gjennomføre behandlingen. Dette bør være forhåndsavtalt med tannlegen, og du må møte i god tid slik at du kan få medisinene og virkningen inntreffe, før behandlingen skal startes opp. 

Anonymkode: 4ea12...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...