AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 Skrevet 21. juli 2018 (Skriver dette innlegget her da det gjelder angst) Hei. Har de siste 3 årene hatt GAD og panikkangst. Har ikke vært til tannlege siden før jeg fikk diagnosene. Bør oppsøke tannlege snart pga tannverk, men hva gjelder GAD så har ikke den noen begrensning - spørsmålet er: klarer ikke borre uten beroligende. Hvordan skal jeg gå frem for å få ordnet det? Bør jeg ringe og si det allerede per telefon eller er det nok å si det ved oppmøte? Går på 50 mg zoloft og 100 mg metoprolol pga angst Anonymkode: 8ed9c...88e 0 Siter
kupton Skrevet 22. juli 2018 Skrevet 22. juli 2018 En måte å gå frem på: 1. Du ordner en enkeltdose beroligende hos fastlegen din. 2. Du forteller tannlegen allerede ved timebestilling at du har denne utfordringen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 Skrevet 22. juli 2018 Takk for svar. Kan ikke tannlegen fikse det? Vil helst unngå å oppsøke fastlegen dersom tannlegen kan fikse denne enkeltdosen. En stor del av angsten min er mindreverdighetskomplekser, da jeg har dårlig selvfølelse, så jeg hater å bruke tiden til andre/føle meg til bry. Vil helst ikke ha leksing om at jeg må oppsøke angsten og jobbe med selvfølelsen osv. Er klar over dette og oppsøker angsten meeer enn nok. Går også i terapi. Anonymkode: 8ed9c...88e 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 22. juli 2018 Skrevet 22. juli 2018 Tannlegen kan gi deg beroligende, men ring på forhånd, kanskje vil de at du skal ta det litt før timen. 0 Siter
ISW Skrevet 22. juli 2018 Skrevet 22. juli 2018 Bare en kommentar: Hvis du bruker betablokker mot kroppslige angstsymptomer, vil Metoprolol kun hjelpe på hjertebank. Hvis du har problemer med svetting, rødming, skjelving, osv. vil en ikke-selektiv betablokker fungere bedre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 Skrevet 22. juli 2018 33 minutter siden, issomethingwrong skrev: Bare en kommentar: Hvis du bruker betablokker mot kroppslige angstsymptomer, vil Metoprolol kun hjelpe på hjertebank. Hvis du har problemer med svetting, rødming, skjelving, osv. vil en ikke-selektiv betablokker fungere bedre. Benzo er klart best hos tannlegen. Anonymkode: e3afc...cb4 0 Siter
ISW Skrevet 22. juli 2018 Skrevet 22. juli 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Benzo er klart best hos tannlegen. Anonymkode: e3afc...cb4 Sant. Men hva har det med benzo og tannlegen å gjøre? Jeg kommenterte noe annet i innlegget.. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 22. juli 2018 Skrevet 22. juli 2018 Kan en lege foeskrive en enkeltdose? Det har jeg virkelig til gode å se. Eneste jeg har vært borti enkeltdoser er på DPS - dersom de har preparatet liggende. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 Skrevet 22. juli 2018 1 time siden, FjellOgDalar skrev: Kan en lege foeskrive en enkeltdose? Det har jeg virkelig til gode å se. Eneste jeg har vært borti enkeltdoser er på DPS - dersom de har preparatet liggende. Vet ikke, men man kan sikkert få av tannlegen? Anonymkode: e3afc...cb4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 Skrevet 22. juli 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Kan ikke tannlegen fikse det? Vil helst unngå å oppsøke fastlegen dersom tannlegen kan fikse denne enkeltdosen. En stor del av angsten min er mindreverdighetskomplekser, da jeg har dårlig selvfølelse, så jeg hater å bruke tiden til andre/føle meg til bry. Vil helst ikke ha leksing om at jeg må oppsøke angsten og jobbe med selvfølelsen osv. Er klar over dette og oppsøker angsten meeer enn nok. Går også i terapi. Anonymkode: 8ed9c...88e Jo, tannlegen kan gi deg nødvendige medikamenter for at du skal klare å gjennomføre behandlingen. Dette bør være forhåndsavtalt med tannlegen, og du må møte i god tid slik at du kan få medisinene og virkningen inntreffe, før behandlingen skal startes opp. Anonymkode: 4ea12...a08 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.