Gå til innhold

EllaOne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flaut sett i forhold til min alder, men la gå. 42 år, for tiden uten hormonell prevensjon. Bruker kondom. Ble revet med og hadde ubeskyttet sex med kjæresten min i går, men han kom ikke inni meg. Jeg har syklus på 24-25 dager, siste mens startet 16/7. Dermed har jeg vel eggløsning 25-26/7, tror jeg. Regner med at det ikke er stor risiko for graviditet, men allikevel. Løp ut i dag til et søndagsåpent apotek i panikk og har tatt en EllaOne angrepille for sikkerhets skyld, 17-18 timer etter samleiet. Er det noen risiko?

Anonymkode: 85258...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lite tillegg; når jeg har eggløsning, er den alltid ledsaget av seig og blank utflod. Vil den forsinkede eggløsningen etter en angrepille også være ledsaget av dette, slik at jeg på vanlig måte kan regne ut omtrent når mensen kommer?

Anonymkode: 85258...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Risiko for graviditet er meget, meget liten.  Du kan ikke regne med at resten av denne syklus blir som vanlig. Du bør bruke kondom til du får menstruasjon, den kan bli forsinket eller komme før beregnet. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Risiko for graviditet er meget, meget liten.  Du kan ikke regne med at resten av denne syklus blir som vanlig. Du bør bruke kondom til du får menstruasjon, den kan bli forsinket eller komme før beregnet. Vennlig hilsen Mette

Takk for svar. Bør jeg ta en graviditetsstest om et par uker uansett om jeg får blødning eller ikke?

Anonymkode: 85258...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du ikke har fått menstruasjon 1.9,. bør du ta en graviditetstest. Får du blødning, behøver du ikke. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Vil bare fortelle at jeg fikk menstruasjon til forventet tid ut fra min vanlige syklus. Heldigvis!!!

Anonymkode: 85258...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare fortelle at jeg fikk menstruasjon til forventet tid ut fra min vanlige syklus. Heldigvis!!!

Anonymkode: 85258...bf6

Et lite tillegg fra meg her: Har nå startet med minipille. Håper dette var første og siste gang jeg måtte ta «angrepille», kjente på hele kroppen at en slik hormonbombe gjorde meg fryktelig kvalm, slapp og utilpass i mange dager!

Anonymkode: 85258...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...