Gå til innhold

Seroquel mot søvn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken dose bruker du om du bruker Seroquel mot søvn?

Anonymkode: 1dfb3...c4f

100 mg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at du mener «for søvn» :) 

Hvis du kun trenger antihistaminvirkningen er det sjelden nødvendig med mer enn 25 mg. Men da kan du like gjerne ta Vallergan, Zonat, Phenergan eller Tolvon. 

Mange trenger den mer beroligende og angstdempende/antidepressive effekten som oppstår ved høyere doser. Her vil jeg ikke nevne noen dose. 

NB: Dette er ikke et doseringsråd, bare generelt.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ved doser på ca 25-50 mg, vil en kunne forvente mindre bivirkninger?

Kan en forvente at en kveldsdose på 25 mg, kan ha noe innvirkning på angst? 

Anonymkode: ed5dc...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved doser på ca 25-50 mg, vil en kunne forvente mindre bivirkninger?

Kan en forvente at en kveldsdose på 25 mg, kan ha noe innvirkning på angst? 

Anonymkode: ed5dc...eee

1. Mindre enn hva da, og hvilken dose? 

2. Nja. Du blir litt trøtt i alle fall, men hvor angstdempende det er vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Antar at du mener «for søvn» :) 

Hvis du kun trenger antihistaminvirkningen er det sjelden nødvendig med mer enn 25 mg. Men da kan du like gjerne ta Vallergan, Zonat, Phenergan eller Tolvon. 

Mange trenger den mer beroligende og angstdempende/antidepressive effekten som oppstår ved høyere doser. Her vil jeg ikke nevne noen dose. 

NB: Dette er ikke et doseringsråd, bare generelt.

 

Hva da når Vallergan, Phenergan, Tolvon, Remeron, Nozinan, Truxal, Risperdal eller Zyprexa ikke har virket godt nok? Er Seroquel kjent for å være mer effektivt? Takk for at du deler av din kunnskap!

Anonymkode: 1dfb3...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva da når Vallergan, Phenergan, Tolvon, Remeron, Nozinan, Truxal, Risperdal eller Zyprexa ikke har virket godt nok? Er Seroquel kjent for å være mer effektivt? Takk for at du deler av din kunnskap!

Anonymkode: 1dfb3...c4f

Nozinan er vel det som er mest effektivt, av disse, men, kanskje problemet er at du har tilvendt deg denne typen søvnhjelp. Det som hjelper da, er en pause i medisinene for å desensitivere histaminreseptorene i CNS (men NB! Dette må lege ta stilling til, kanskje du bruker medisinene på annen indikasjon enn søvn). 

Det aller sterkeste antihistaminet for søvn er for øvrig et gammelt AD som heter Sinequan (doksepin). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker 25 mg Seroquel for søvn og det har fungert utmerket på meg. Angst og tankekjør er også bedre og jeg føler meg  generelt roligere.

Anonymkode: 87b27...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker 25 mg Seroquel for søvn og det har fungert utmerket på meg. Angst og tankekjør er også bedre og jeg føler meg  generelt roligere.

Anonymkode: 87b27...cd8

Bruker du det fast? Hver kveld el v behov? 

Har du brukt det lenge? 

Anonymkode: ed5dc...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sov like godt av 25 mg som 1000 mg. Men mange opplever jo økt toleranse. Men skal du bare ta de for søvn så trenger du ikke store doser. Første gangen jeg tok 25 mg seroquel så sov jeg hele veien tilbake fra Sverige, som var en 3 timers kjøretur. Selv om jeg hadde sovet en hel natt før.

Ett par dager inn i behandlingen så var jeg oppe på 75 mg, og skulle kjøre selv og hente da værende samboer. Det var IKKE noen god ide. Var så groggy at det var nok den dårligste kjøreturen jeg noen sinne har prestert.

Angstdempende synes jeg den føltes bedre på små doser. Da store doser kan gi angst. Iallfall fikk jeg angst på 800+ mg seroquel.

Anonymkode: f0994...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg prøvde igjen i går. Tok en 25 mg på sengekanten, og slukket lyset. Sovna før jeg merket noe. 

Det er positivt, jeg pleier å ligge leeenge før jeg får sove. 

Sov lenge i dag, nesten til kl 12... Det er både positivt og negativt. 

Våknet uten angst! Ennå ikke hatt et angstanfall, og kl er snart 14!  Det er utelukkende positivt! 

Nå står jeg opp og begynner dagen! Håper den blir fin! 

 

Anonymkode: ed5dc...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du det fast? Hver kveld el v behov? 

Har du brukt det lenge? 

Anonymkode: ed5dc...eee

Jeg brukte det fast til å begynne med over noen måneder, men nå bruker jeg det ved behov.  Jeg har brukt de en stund.

Anonymkode: 87b27...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...