Gå til innhold

Meningen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er egentlig meningen med livet? Når man uansett føler seg mett på livet og ønsker bare å dø. Alt er slitsomt og det er ikke gøy å gjøre noe fordi stemmene i hodet herjer med deg og krangler om deg. Er så redd for å leve

Anonymkode: e7a4a...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig meningen med livet? Når man uansett føler seg mett på livet og ønsker bare å dø. Alt er slitsomt og det er ikke gøy å gjøre noe fordi stemmene i hodet herjer med deg og krangler om deg. Er så redd for å leve

Anonymkode: e7a4a...dd9

For meg er meningen å gjøre det beste ut av de mulighetene jeg har. Mitt liv er også strevsomt, jeg opplever lite glede og er mye bekymret og sliten. 

Anonymkode: 99e78...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel ikke så mye mening med livet, annet en den man lager selv. For de fleste er det meningen å få barn, og å spre sine gener. Resten av oss, må finne mening i andre ting. 

 

Uansett så må man tenke på at det kan bli bedre......

Anonymkode: beb07...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ble livet bedre den da jeg sluttet å tenke at livet måtte ha en mening. Mange snakker om meningen med livet, som om livet må ha en eller annen fantastisk stor mening. Men det må jo ikke det. Man kan godt bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har både mann og barn. God familie og gode venner. Utdannelse og penger. Likevell føler jeg på tommhet ganske ofte. Personlig opplevde jeg mening med livet da jeg hadde kontakt med Gud. Hadde tro for at jeg var skapt med en hensikt og følte glede og håp i mitt gudsforhold. Har de siste årene prøvd å leve uten å forholde meg til Gud. Tenkte at det kanskje var enklere å leve slik og da ville ingen kritisere meg for å tro lenger. For meg har det vært rart og tomt. Jeg vet at man ikke skal snakke om Gud innpå her men uansett er dette min personlige erfaring. 

Anonymkode: 44a28...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har både mann og barn. God familie og gode venner. Utdannelse og penger. Likevell føler jeg på tommhet ganske ofte. Personlig opplevde jeg mening med livet da jeg hadde kontakt med Gud. Hadde tro for at jeg var skapt med en hensikt og følte glede og håp i mitt gudsforhold. Har de siste årene prøvd å leve uten å forholde meg til Gud. Tenkte at det kanskje var enklere å leve slik og da ville ingen kritisere meg for å tro lenger. For meg har det vært rart og tomt. Jeg vet at man ikke skal snakke om Gud innpå her men uansett er dette min personlige erfaring. 

Anonymkode: 44a28...3b2

Hvorfor prøvde du å la være å forholde deg til Gud? 

Jeg ser ingen grunn til at du ikke kan gjenoppta det forholdet, hvis det fikk deg til å føle mening med livet. :)

Det at mange sier at folk er dumme som tror på Gud, kan ikke stemme. Det har ingenting med intelligens å gjøre, om en tror på Gud eller ikke, -slik mange ser ut til å mene. 

Jeg vet om mange intelligente mennesker som tror på Gud! Man finner personlige kristne innenfor alle yrkesgrupper, til og med forskere, leger og advokater. Så ikke la deg skremme av at noen kritiserer deg for å tro på Gud. 

Selv mener jeg at det er smart å ikke utelukke noe. Alt er mulig, selv om vitenskapen ikke har kommet så langt enda at de f.eks. kan bekrefte at det finnes en åndelig dimensjon/Gud. De kan for den sakens skyld heller ikke avkrefte det. Det er vel derfor det kalles "tro". Enten tror man, eller så tror man ikke at Gud finnes. 

Anonymkode: 70e18...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor prøvde du å la være å forholde deg til Gud? 

Jeg ser ingen grunn til at du ikke kan gjenoppta det forholdet, hvis det fikk deg til å føle mening med livet. :)

Det at mange sier at folk er dumme som tror på Gud, kan ikke stemme. Det har ingenting med intelligens å gjøre, om en tror på Gud eller ikke, -slik mange ser ut til å mene. 

Jeg vet om mange intelligente mennesker som tror på Gud! Man finner personlige kristne innenfor alle yrkesgrupper, til og med forskere, leger og advokater. Så ikke la deg skremme av at noen kritiserer deg for å tro på Gud. 

Selv mener jeg at det er smart å ikke utelukke noe. Alt er mulig, selv om vitenskapen ikke har kommet så langt enda at de f.eks. kan bekrefte at det finnes en åndelig dimensjon/Gud. De kan for den sakens skyld heller ikke avkrefte det. Det er vel derfor det kalles "tro". Enten tror man, eller så tror man ikke at Gud finnes. 

Anonymkode: 70e18...c23

Hvorfor er «gud» nødvendigvis den kristne gud?

Anonymkode: a0197...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi fødes med en kropp og et hode som er mer avansert enn andre pattedyr. Vi har fri vilje. Det betyr at vi kan velge selv hva som er meningen med livet vårt. Men vi kan velge å la meningen være det samme som den er for andre dyr: overleve, formere oss og dø. Veldig mange velger å ikke benytte seg av fri vilje og gjør bare som de andre dyrene: finner en make og får barn. Jeg tror ikke det er dumt valg. Jeg tror mennesker blir forvirret og ulykkelige av å ha for mange valgmuligheter. 

Anonymkode: 70512...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fødes med en kropp og et hode som er mer avansert enn andre pattedyr. Vi har fri vilje.

Nåja, derom strides de lærde.

 

Anonymkode: a0197...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig meningen med livet? Når man uansett føler seg mett på livet og ønsker bare å dø. Alt er slitsomt og det er ikke gøy å gjøre noe fordi stemmene i hodet herjer med deg og krangler om deg. Er så redd for å leve

Anonymkode: e7a4a...dd9

Tror at hver og en må skape,sin egen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...