Gå til innhold

Er man ond, om man er innvandringskritisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På slike dager som i går, så får man inntrykk av at dersom man er i mot stor innvandring og liberal asylpolitikk, så er man som Breivik. Eller "deler hans tankegods". 

Vi "hater og hetser". Jeg savner en mer saklig debatt. Men nei, det kan vi drømme om.

Det synes som om vi som ikke ønsker en liberal asylpolitikk, stemples som onde, egoister, osv...

Hvem er det som hater???

Anonymkode: 4b92e...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei tror jeg. Samtidig tviler jeg sterkt på begge siders fremstilling av fakta. Det er så mye vi vanlige mennesker bare aldri får vite selv om oss selv. Jeg tror dette er ting vi bare aldri får vite og tenker svært lite på det.

Anonymkode: 11a40...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei en er ikke ond om en er imot farlige ideologier, uansett om de kommer innenfra eller utenfra landets grenser.

Anonymkode: 52f98...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

På slike dager som i går, så får man inntrykk av at dersom man er i mot stor innvandring og liberal asylpolitikk, så er man som Breivik. Eller "deler hans tankegods". 

Vi "hater og hetser". Jeg savner en mer saklig debatt. Men nei, det kan vi drømme om.

Det synes som om vi som ikke ønsker en liberal asylpolitikk, stemples som onde, egoister, osv...

Hvem er det som hater???

Anonymkode: 4b92e...9f7

Synes du bommer litt. Vær gjerne kritisk til det meste men hold i det minste debatten på et saklig nivå og unngå bruk av "krenkelseskortet" fordi om noen er uenig med deg.

Anonymkode: f1df0...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du bommer litt. Vær gjerne kritisk til det meste men hold i det minste debatten på et saklig nivå og unngå bruk av "krenkelseskortet" fordi om noen er uenig med deg.

Anonymkode: f1df0...5fa

Innvandring i seg selv kan vare en gevinst for landet men det er også en utfordring med så mye forskjellige kulturer. Jeg er selv utlendinger og vet hvor vanskelig det er å komme inn i sammfunnet. Det er viktig å snakke god nok norsk. Det åpner dører. Når jeg setter stor pris på min egen tradisjon kan jeg dra tilbake hvor jeg har kommet fra. Av og til snakker mannen min sånn at i ***land er det sånn. Jeg sir at vi er her i norge ikke i ***land. Når en har interesse for omverden sin, få ingen problemer her. Jeg elsker Norge !

Anonymkode: 8b531...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har det blitt slik etter 22.7 at man er rasist og Breivik-sympatisør hvis en ønsker en restriktiv innvandringspolitikk. Det ser man ikke minst når godhetsapostlene holder taler i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, slabbedask skrev:

Dessverre har det blitt slik etter 22.7 at man er rasist og Breivik-sympatisør hvis en ønsker en restriktiv innvandringspolitikk. Det ser man ikke minst når godhetsapostlene holder taler i disse dager.

Når man se nærmere se man den virklige ondskapten. Det er snart for sent å redde europa.

Anonymkode: 8b531...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sånn her som på de aller fleste områder i livet, at de aller, aller fleste ligger et sted midt i mellom: Vi ønsker at våre medmennesker av alle slag skal behandles humant når de er i krise.  Vi vil gjerne hjelpe, men ser at god integrering er viktig for at det skal lykkes. 

Noen veldig få ønsker helt fri innvandring. Noen veldig få ønsker absolutt ingen innvandring. 

De få som ønsker helt fri innvandring, tror at de som ikke ønsker det, er onde rasister.
De få som ønsker absolutt ingen innvandring, tror at de som ønsker litt eller mye innvandring, ikke ser noen problemer, og er naive tullinger .

I midten av disse to små gruppene, befinner vi oss, alle vi andre. Flertallet.  Dessverre er personligheten til de i hver ende av skalaen laget slik at de også gjerne roper høyt og ofte.  Derfor får vi et forskjøvet bilde av at alle har sterke meninger i den ene eller andre retningen.

Det er ikke sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er iallfall en betent debatt. Og frontene er harde, men jeg føler att de som har liberale synspunkter i saken, er de som får mest presse.

 

Selv har jeg ikke noe imot AUF eller arbeiderpartiet. Men jeg liker ikke utviklingen i mitt nabolag, som har gått fra ca 85 til 40% norsk de 19 årene jeg har bodd her. Det er noe med ett metningspunkt føler jeg. Att det holder nå, men snarere enn å dabbe av, så øker mengden med folk fra "æreskulturer" kraftig. Iallfall i min del av byen. Og jeg føler att det nærmest er litt motsatt rasisme, Spessielt når enkelte ukulturer slipper noe særlig kritikk, eller blir bortforklart på syltynt grunnlag. Hvorfor er det hvit flukt i deler av Oslo hvis "innvandring er uproblematisk". 

 

Det dreier seg selvfølgelig ikke om å demonisere muslimer, men jeg sier det er nok nå...

 

Jeg synes asylinstituttet er modent for revisjon.

 

 

Anonymkode: 4b92e...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanskelig debatt men den er nødvendig og nyttig. Vi kommer til å mangle over 30 000 sykepleier (for å ta et eksempel) de neste 10-20årene. Vi trenger innvandring men vi som samfunn må bli bedre på integrering.

Anonymkode: f1df0...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vanskelig debatt men den er nødvendig og nyttig. Vi kommer til å mangle over 30 000 sykepleier (for å ta et eksempel) de neste 10-20årene. Vi trenger innvandring men vi som samfunn må bli bedre på integrering.

Anonymkode: f1df0...5fa

Nei, vi trenger ikke innvandring. 

Anonymkode: 7f11e...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig debatt men den er nødvendig og nyttig. Vi kommer til å mangle over 30 000 sykepleier (for å ta et eksempel) de neste 10-20årene. Vi trenger innvandring men vi som samfunn må bli bedre på integrering.

Anonymkode: f1df0...5fa

Det er vel ikke noen sosialdemokratiske nasjoner som virkelig har mestret integrering, det er heller ikke sånn att jo fler jo bedre integrert, snarere tvert imot. Det blir ghettoer, synkende off. ytelser og utenforskap. 

Anonymkode: 4b92e...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke noen sosialdemokratiske nasjoner som virkelig har mestret integrering, det er heller ikke sånn att jo fler jo bedre integrert, snarere tvert imot. Det blir ghettoer, synkende off. ytelser og utenforskap. 

Anonymkode: 4b92e...9f7

Jeg har ikke sagt at "jo flere desto bedre integrert?" Jeg sier vi som samfunn må bli bedre på å integrere. 

Anonymkode: f1df0...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt at "jo flere desto bedre integrert?" Jeg sier vi som samfunn må bli bedre på å integrere. 

Anonymkode: f1df0...5fa

Bedre til å integrere. Hva hvis folk ikke ØNSKER å integreres? Det er alltid en fordel å forholde seg til virkeligheten. Faktum er, det finnes IKKE ETT ENESTE land hvor det multikulturelle ekperimentet har lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig debatt men den er nødvendig og nyttig. Vi kommer til å mangle over 30 000 sykepleier (for å ta et eksempel) de neste 10-20årene. Vi trenger innvandring men vi som samfunn må bli bedre på integrering.

Anonymkode: f1df0...5fa

Ja om en ikke vil lage barn, og vil ha yngre folk til å pleie seg, så har du rett.

Men, dersom innvandrere kommer og blir integrert/vellykkede, vil de også gjøre det samme, slutte å lage barn.

Så kanskje ikke noen feilfri "løsning" på problemet ?

 

Løsningen på pyramidespill, er ikke å fortsette pumpe inn på bunnen, en må endre strukturen til noe levedyktig på sikt ellers blir det kollaps (noe vi er på vei mot takket være egoistiske velgere som gir F i fremtiden til landet tenker kun på seg selv og sitt eget beste.)

Anonymkode: 52f98...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, slabbedask skrev:

Bedre til å integrere. Hva hvis folk ikke ØNSKER å integreres? Det er alltid en fordel å forholde seg til virkeligheten. Faktum er, det finnes IKKE ETT ENESTE land hvor det multikulturelle ekperimentet har lykkes.

Selvsagt finnes de som ikke ønsker å integreres og det er et problem. Nå er det likevel en andel som ønsker integrering men blir diskriminert og her har vi som samfunn en viktig oppgave.

Anonymkode: f1df0...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
18 timer siden, Kalevaala skrev:

I midten av disse to små gruppene, befinner vi oss, alle vi andre. Flertallet.  Dessverre er personligheten til de i hver ende av skalaen laget slik at de også gjerne roper høyt og ofte.  Derfor får vi et forskjøvet bilde av at alle har sterke meninger i den ene eller andre retningen.

Veldig godt skrevet (alt du skrev, ikke bare det jeg siterte)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke ond eller rasist om du er innvandringskritisk. 

Jeg er selv farget, og er selv kritisk til noe av innvandringen. Hva skal de som bruker rasismekortet da kalle meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...